Ikona počasí
-- °C
-- °C
Reklama
Reklama

Proč lidé litují online nákupů? E-shopy mají psychologii v malíku – platí to na vás?

2

E-shop
Foto: ISIFA/Thinkstock

Nakupování na internetu se stalo běžnou součástí našeho života. Je rychlé, pohodlné a dostupné kdykoli. Přesto však jeho snadnost skrývá určité nástrahy – e-shopy totiž nefungují pouze jako běžní prodejci, ale také jako sofistikované psychologické nástroje. Stejně jako kamenné obchody využívají promyšlených triků, které ovlivňují emoce a chování zákazníků, i online prostředí se řídí specifickými strategiemi. Často si těchto mechanismů ani nevšimnete.

Podle nejnovějších dat společnosti Upgates by měl český e-commerce trh letos poprvé překročit hranici 200 miliard korun. Tento růst není způsoben jen zvýšenou ochotou utrácet, ale především důmyslnějšími taktikami obchodníků a rostoucím důrazem zákazníků na důvěru a komfort při nakupování. Průměrná hodnota objednávky se stabilně drží kolem 1 500 korun. Zákazníci se už při výběru zboží neřídí jen cenou, ale rozhoduje i rychlost doručení, celková přehlednost e-shopu či pohodlné platební metody. Naopak falešný tlak, vyskakovací okna nebo akce 3+1 spíš odrazují.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama