Ikona počasí
-- °C
-- °C
Reklama
Reklama

Proč lidé litují online nákupů? E-shopy mají psychologii v malíku – platí to na vás?

Reklama
Reklama

9 Sociální důkaz: Když nakupují ostatní, chci taky

Online nakupování
Sociální důkaz: Když nakupují ostatní, chci takyFoto: Shutterstock

Věty jako „Tento produkt si právě prohlíží 17 lidí“ nebo „Zakoupeno více než 1000x nejsou náhodné. E-shopy tím využívají psychologii davu – přirozenou tendenci člověka řídit se tím, co dělají ostatní. Pokud mnoho lidí produkt kupuje, musí být dobrý, že? Tento efekt – známý jako social proof – zvyšuje naši důvěru a urychluje rozhodnutí. Často se přidávají i recenze, hodnocení hvězdičkami nebo fotografie od jiných zákazníků. Nezávislý názor působí autenticky a posiluje dojem, že nejde o riskantní nákup.

Rada: Nezapomeňte, že i recenze mohou být vybírány selektivně. Všímejte si, zda e-shop zobrazuje i méně lichotivé zkušenosti.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama