Ikona počasí
-- °C
-- °C
Reklama
Reklama

Proč lidé litují online nákupů? E-shopy mají psychologii v malíku – platí to na vás?

Reklama

6 Baťovské ceny fungují již od první republiky

Psychologie cen - baťovské ceny
Baťovské ceny fungují již od první republikyFoto: Shutterstock

Cenová strategie využívající ceny jako 299 Kč místo kulatého čísla 300 Kč je dlouhodobou klasikou v maloobchodě, jak v kamenných obchodech, tak i u online prodejců. Tímto způsobem se produkt může jevit jako dostupnější a méně „bolestivý“ při placení, i když samotný rozdíl je minimální.

Tomáš Baťa byl jedním z prvních obchodníků, kteří pochopili, že na cenovce nezáleží jen na částce, ale i na tom, jak působí. Jeho slavné „baťovské ceny – například 99,90 Kč místo kulatých 100 – vyvolávají dojem nižší částky, i když rozdíl je minimální. Tento psychologický trik, který u nás zdomácněl už ve 30. letech, dnes žije dál především v online prostředí. E-shopy běžně používají ceny končící na devítku, protože vědí, že lidské oko a mozek vnímají čísla spíš zleva. Co začíná devítkou, to se automaticky jeví jako výhodnější, přestože je rozdíl pouhých pár haléřů. A i když víme, jak to funguje, stejně na to většina z nás stále slyší.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama