1.

Slavnostní večer Miss Czech Republic 2025 přinesl nejen přehlídku finalistek a známých tváří, ale i festival velmi volného výkladu dress codu Black Tie Creative. Kreativita často spočívala v odhalování co největší plochy kůže, elegance se hledala spíš mikroskopem a skutečně nápadité stylingy byly vzácné jako decentní štras. Mezi uhlazenými róbami, módními přešlapy a několika zajímavými momenty se ale dalo rozeznat, kdo ví, co dělá – a kdo jen doufá, že to projde.
Podívejte se do galerie, jak vypadala móda z Miss Czech Republic 2025.
2.

Stříbrná róba Andrey Verešové od Zuzany Lešák Černé připomínala brnění. Tvořil ji přiléhavý korzet, který vystavil na odiv vnady slovenské Miss, a současně dlouhá sukně s do nebe sahajícím rozparkem, který ovšem na záběru není vidět. Ty má Verešová ve velké oblibě a tak vlastně zůstala ve své komfortní zóně. Vystačila si s jednoduchým účesem a šperky omezila na minimum.
3.

Miss Czech Republic 2023 Marie Jedličková zvolila šaty značky Mew Mews, jejíž je ambasadorkou. Model inspirovaný světem mořských panen tvořila jemná tělová látka zdobená modrými třpytkami. Přestože róba byla vizuálně zajímavá, samotná Jedličková v ní působila poněkud nenápadně – styling postrádal originalitu a spoléhal především na přirozenou krásu a postavu nositelky.
4.

Natálie Kočendová vytáhla snad nejzajímavější outfit slavnostního večera, což je poněkud smutná bilance. Máslově žlutá róba české značky Poner jí však jednoznačně lichotila a doslova ji rozzářila. Volánkové zdobení na ramenou pěkně ladilo s účesem a bylo znát, že v tomto případě šlo o promyšlený styling s jasnou vizí – což se o řadě dalších účastnic bohužel říct nedá.
5.

Zatímco Kočendová ukázala, že lze zaujmout elegancí bez nadměrného odhalování, Lucie Procházková zvolila naprosto opačný přístup. Šaty od návrháře Luďka Hanáka odhalovaly téměř vše, co oblečení obvykle zakrývá – výrazný dekolt i šortky pod transparentní sukní. Dekonstruovaná róba sice nepochybně přitahovala pozornost, avšak zároveň opticky narušovala proporce postavy. U modelek se podobné siluety sice snáze „unesou“, přesto celek působil poněkud nevyváženě.
6.

Justýna Zedníková sáhla po osvědčené klasice – zvolila červenou, přiléhavou róbu s asymetrickým střihem přes jedno rameno. Ačkoliv model bezpochyby lichotil její postavě, působil spíše jako bezpečná volba. Z požadovaného dress codu Black Tie Creative tak trochu vypadla právě ona „kreativní“ složka. Zajímavé je, že asymetrie se na večeru objevila hned několikrát, čímž ztratila na originalitě a ve výsledku působila až lehce zastarale.
7.

Podobný dojem zanechala i Dominika Myslivcová, jejíž růžová róba s asymetrickým střihem působila spíše jako neinspirovaná klasika než módní výpověď. Shodou okolností šlo o tentýž model, který již před dvěma lety oblékla Monika Absolonová – a ani tehdy výrazný kousek nezazářil tak, jak by si možná zasloužil. Myslivcová ho doplnila stříbrnými botami, kabelkou a šperky, čímž sice neudělala chybu, ale výsledný styling přesto postrádal jiskru.
8.

Jedovatě zelená barva se na slavnostních událostech objevuje jen zřídka, a právě proto působila jako příjemné a svěží zpestření. Finalistka Veronica Biasol zvolila neonově zelenou minimalistickou róbu, která vzdáleně připomínala model, jenž před třemi lety oblékla princezna Catherine na Earthshot Price. Odstín skvěle ladil s Veronicinou olivovou pletí a celkový dojem byl velmi působivý. Méně přesvědčivě ale vyzněly doplňky – stříbrné sandálky a třpytivá fialová kabelka působily nesourodě, jako by patřily k různým outfitům. Celek tak postrádal sjednocující vizi, která by jinak výrazný model posunula ještě o úroveň výš.
9.

Ornella Koktová a Agáta Hanychová působily na slavnostním večeru téměř jako nerozlučná dvojice – „dvě za cenu jedné“. Ornella zvolila zeleno-zlatou róbu s poměrně komplikovaným dekoltem, který mohl působit až zbytečně překombinovaně. K tomu přidala nenápadné černé doplňky, které outfitu na eleganci příliš nepřidaly. Agáta naopak vsadila na jednoduchost: černé šaty v sakovém střihu se zlatými knoflíky doplnila zlatými sandálky, čímž vytvořila konzistentní a vizuálně čistý celek. Její styling působil přehledněji a moderněji – přesto se ale v pozadí Koktové trochu ztrácí, nejspíš kvůli osvětlení. Kdo by to byl do této dominantní modelky řekl?
10.

Elegantní, sofistikovaná, výrazná. Aneta Vignerová opět potvrdila svůj vytříbený vkus. Černý outfit složený z dlouhé sukně, lehké peleríny na zavazování a jemné krajkové podprsenky působil promyšleně a harmonicky. Styling dotáhla do detailu extravagantními náušnicemi a uhlazeným účesem. Vignerová zkrátka znovu dokázala, že módní cit je něco, co se nedá naučit – buď ho máte, nebo ne.
11.

Krystyna Pyszková se také nechala svést trendem princezny Koloběžky. Její třpytivá róba však na krásné Miss World působila naprosto přirozeně a elegantně. O něco méně přesvědčivě vyzněl doplněk v podobě nadýchané štóly, která se v poslední době objevuje na mnoha slavnostních událostech jako módní ozvláštnění. Přestože může v některých případech fungovat jako zajímavý akcent, zde působila lehce nepatřičně. Nezbývá než doufat, že tento trend brzy vystřídá něco trvalejšího.
12.

Klára Rychtaříková zvolila černý samet – materiál, který sám o sobě může působit luxusně a noblesně. V tomto případě však jeho nadbytek v kombinaci s operními rukavicemi působil na jarním galavečeru poněkud těžkopádně. Stejně tónované doplňky outfit dále zatížily a „wet look" účes navodil spíš dojem nepohodlí než promyšleného stylingu. Celek tak vyzníval jako stylový přešlap.
13.

Mnohé modelky a finalistky soutěží krásy pojaly dress code Creative Black Tie po svém – často jako výzvu k odhalení co největší části těla, bez ohledu na to, jak to ovlivní celkovou siluetu. To byl i případ Lenky Limberské, která zvolila krátké černé šaty s peplum prvkem a průsvitnými detaily ze síťoviny. Styling však vytvořil zbytečně mnoho horizontálních linií, které tříštily postavu – což dále podtrhly lodičky s páskem kolem kotníků. Výsledkem nebyla žádná módní katastrofa, ale k přesvědčivému úspěchu mělo toto pojetí přece jen daleko.
14.

Další chytrá horákyně byla Tereza Budková, která sáhla po výrazné červené róbě s krajkovými detaily a strukturovaným živůtkem z dílny značky Poner. Celek působil upraveně, vyváženě a esteticky čistě – nelze mu nic zásadního vytknout. Červená kabelka i stříbrné doplňky ladily bezchybně. Přesto outfitu chyběla jiskra nebo prvek překvapení, který by jinak velmi precizní look posunul do skutečně kreativní roviny.
15.

U Natálie Kotkové se kreativity našlo dost. Slovenská návrhářka Petra Weingart vytvořila model, kde kritická místa zakrývají pruhy látky, zbytek róby je spíš průhledný. Intenzivní červený odstín působil výrazně a v kombinaci s rozevlátým účesem vytvářel efektní celek. Slabším článkem však byly detaily: tmavý lak na nehtech působil v tomto kontextu rušivě a bílé sandálky bohužel odhalovaly nepohodlně vyčnívající prsty. Buď nešlo o ideální střih, nebo o špatně zvolené číslo – možná obojí.
16.

Prezidentka soutěže Taťána Makarenko se v poslední době přiklání k minimalistickému stylu – a jinak tomu nebylo ani na slavnostním večeru Miss Czech Republic. Zvolila sněhobílé šaty s výrazným korzetem, který zdůraznil štíhlý pas a plynule přecházel do sukně až na zem. Největší pozornost na sebe strhla kovová spona umístěná v oblasti beder, zatímco ostatní šperky zůstaly decentní. Výsledkem byl čistý, uhlazený a vizuálně působivý look, ačkoli vypadal až svatební.
17.

Alena Prešnajderová pojala dress code po svém a dorazila v modelu, jehož horní část připomínala – možná nechtěně – brokolici. Zelená róba z tmavého materiálu měla určitý potenciál, bohužel ho utopilo přehnané vrstvení a nadbytečné zdobení. Při jednodušším střihu nebo méně nápadném stylingu by šaty mohly působit elegantně a originálně. Takto ale celek sklouzl k přeplácanosti, která finální dojem zbytečně oslabuje.
Další zajímavé články
Mohlo by vás zajímat







