Reklama
Reklama

Od renesance až k Lady Gaga a Miley Cyrus: Jak se neviditelné obočí vrací do módy

Zpěvačky, modelky i návrháři znovu sahají po trendu, který působí nezvykle, někdy až znepokojivě – odbarveném obočí. Co za tímto vizuálně výrazným gestem stojí? Má své estetické důvody, hlubší význam, nebo jde jen o módní rozmar? A proč se k němu uchylovaly ženy už v renesanční Evropě?

Miley Cyrus
Miley CyrusFoto: Reuters
Miley Cyrus
Miley CyrusFoto: Reuters
Daniela Straková
Daniela Straková

V módním světě platí jedno nepsané pravidlo – trendy se vracejí. Některé přicházejí tiše a nenápadně, jako jemná ozvěna minulosti, jiné se vrací s razancí, která okamžitě vyvolává diskuse. Právě takovým případem je i trend odbarveného obočí – výrazový prvek, který na první pohled působí nečekaně, někdy až rušivě. Přesto se po letech znovu objevuje na přehlídkových molech, v kampaních luxusních značek a na tvářích slavných žen, které se nebojí experimentovat.

Styl, který mnozí vnímají jako extrémní nebo zneklidňující, si znovu nachází své místo v moderním estetickém slovníku. V jeho návratu však nejde jen o výstřednost – skrývá se za ním jak touha po výrazu individuality, tak i promyšlená vizuální strategie.

Podívejte se do grafiky.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama