reklama
 

Hubnutí muži versus ženy: Najdi 5 rozdílů a znič tuk

Objevte 5 rozdílů při hubnutí mezi mužem a ženou a hubněte snadněji.

Foto: Isifa/Thinkstock

Ženy obecně bojují s váhou více než muži. Mají méně svalů, více tuku a je pro ně obtížnější zhubnout. Zdá se vám to jako prokletí?

Bez pohybu se neobejdete, ale i tady platí, že ženy musí cvičit jinak než muži. Obecně platí, že ženám s vyšším sebevědomím vyhovují rychlejší sporty, jako jsou posilovací tréninky, spinning nebo squash. Naopak ženy, které mají sebevědomí nižší, vyhledávají méně intenzivní sporty, většinou v ženském kolektivu. Vhodný může být například fit balet, dance aerobik, zumba, street dance nebo kruhový trénink

Pokud si navíc uvědomíte následující rozdíly, hubnutí vám půjde snadněji.  

1. Rozdílné množství svalů

Ženy mají oproti mužům podstatně méně svalové hmoty. Dolní polovina těla bývá silnější než horní. Z tohoto důvodu mají ženy sklon přibírat právě v této oblasti. "Ženy, zvláště nižší výšky, mají sklon k snadnému nabírání svalové hmoty na stehnech a hýždích. Pokud k tomu připočteme více tuku v problémových partiích, může dojít při nevhodném posilování a stravě dokonce ke zhoršení vzhledu", upozorňuje Kateřina Ebrová z Contours, fitness pro ženy ve 30 minutách.

2. Rychlost metabolismu

Ženský metabolismus je pomalejší, proto by si ženy měly více hlídat jídelníček. Hubnutí jde tím pádem hůře a výdej energie musí být větší. I posilování by mělo být intenzivnější, neboť je pro ženy daleko obtížnější vybudovat si svalovou hmotu, která je potřebná pro spalování tuků.

3. Hormonální rozdíly

Za tělesné rozdíly mezi muži a ženami mohou hormony. Díky testosteronu mají muži více svalů, méně tuku a snáze shazují přebytečná kila. U žen se může projevit na vzhledu i dlouhodobé užívání hormonální antikoncepce.

Doporučujeme: Vedlejší účinky antikoncepce: O kterých se nemluví?

"I přes velmi malé dávky hormonů v moderních preparátech dochází u žen užívajících dlouhodobě pilulky k zvýšenému výskytu celulitidy, křečových žil a metliček. Také velmi často dochází k zadržování většího množství vody v podkoží a obtížnějšímu spalování tuku," říká Kateřina Ebrová, věnující se speciálnímu kruhovému tréninku pro ženy.

4. Odlišná stavba těla

Co se týká stavby těla, ženy mají širší pánev, která je překlopena více dopředu. Pokud jsou svaly v oblasti pánve oslabené, vede to k prohnutí a bolestem bederní páteře. Pánev ještě navíc opticky rozšiřují kratší končetiny a užší ramena. Ta však můžete posílit a opticky tak zúžit svůj pas.

5. Zdravotní problémy

Ženy mají častěji problémy s držením těla a jsou více náchylné na poranění kloubů. "Téměř pouze ženy, a je to až 40 % z nich, trpí hypermobilitou, tedy vrozenou nedostatečností vaziva provázenou patologickým nezdravým kloubním rozsahem, kdy dochází velmi často k blokádám kloubů, obratlů a k poraněním, například výron kotníku a podobně. Sport a především posilování dokáže do určité míry tento handicap minimalizovat," dodává trenérka Kateřina Ebrová. Naopak výhodou žen je malý výskyt svalových křečí, který bývá typický pro muže.

Jak cvičit a jíst?

Mnoho začátečníků, kteří vstupují do fitka či posilovny, jako první uvidí u druhých vysoké váhy. Snaží se je pak co nejdříve napodobit a zpravidla si tím přivodí zranění. Správné je naopak začínat pozvolna.  

Důležité je si hlídat při cvičení také tepovou frekvenci, při níž budete hubnout. Jak ji spočítat? "Nejprve si zjistěte váš maximální puls. U žen se spočítá dle vzorce = 220 - věk. Pro spalování tuků je nutné udržovat frekvenci mezi 65 - 80 % maximální hranice. Proto výsledek vynásobte 0,6, což je výsledek spodní hranice, a 0,8, čímž dostanete horní mez. Nad touto hranicí už nespalujete tuky, ale jen cukry," upozorňuje Tereza Semrádová., lektorka ze Studia Fascinace

Dávejte si také pozor na to, co jíte před a po cvičení. "Před cvičením by se nemělo konzumovat příliš těžké a tučné jídlo, jen  lehčí oběd či svačinu. Během cvičení se pak soustřeďte hlavně na doplňování tekutin a po cvičení nechte tělo před další konzumací potravy minimálně 30 minut zklidnit," uzavírá Tereza Semrádová.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Proč nemůžeme odolat chipsům? Lžou našemu mozku!

Všechno je jinak! Pravdy o jídle, které už neplatí

Co udělá stres s vaším tělem? Zestárnete o 10 let

Něžné detaily i nečekaná jednoduchost. Top manikérkou Instagramu je Tina Goldsteinová | Video: Instagram/Betina Goldstein
reklama
reklama
reklama