reklama

Cvičíte a svaly nerostou? Máme pro vás pár tipů!

Zhubla jste, ale chybí vám svalová hmota? Máme pro vás řešení!

Foto: Profimedia.cz

Cvičení, dieta a stále se nedaří získat svalovou hmotu? Je velmi těžké hubnou a cvičit tak, abychom ztráceli přebytečný tuk, ale zároveň nám rostli svaly. Se svalovou hmotou se poperete jen správným cvičením a vhodnou stravou.

Ke každé dietě a spalování tuků je nutné přidat cvičení na získání svalové hmoty. Jak správně zformovat tělo a získat potřebnou svalovou hmotu? Máme pro vás pár rad a inspirace, jak dovést své tělo do dokonalosti. Vyzkoušejte a budete v plavkách na letní dovolené u moře za bohyni!

Proč chtít svaly?

Při dietě si málo z nás uvědomuje, že i svaly dokážou svádět boj s tukem. Při dostatečné svalově hmotě se přebytečných kilogramů zbavíte mnohem rychleji. Pokud posilujete ve fitness centrech jak o život a svalům se pořád nedaří, je zcela jistě něco špatně! Ve většině případů jde o jídelníček a špatnou životosprávu. Pokud chcete, aby vaše tělo bylo zformované a obsahovalo více svalové hmoty než tuků je nutné kontrolovat tři věci, cvičení, jídelníček a životosprávu.

Naše tělo se skládá z vody, tuků a svalů. Je jen na nás v jakém poměru. Obecně platí, že nárůst svalů odsouvá množství tuků. Je třeba hlídat i vodu, protože velké množství zadržované vody v těle způsobuje nárůst kilogramů a hůř se nabírá svalová hmota. Před každým tréninkem je dobré se poradit s odborníky, kteří jsou v každém lepším fitness centru.

Správné jídlo

Jídelníček se samozřejmě liší u chlapů, které chtějí mít velké svaly a u žen, které chtějí své tělo jen vyrýsovat. Je třeba hlídat množství energie, kterou přijmete a kterou vydáte. Při redukci, jde o to, získat méně energie a více vydávat. U svalové hmoty je to naopak. Musíte trochu zvýšit příjem energie. Toto je třeba kontrolovat, protože byste mohly nabrat i tuky.

V případě bílkovin, musíme přijmout denně 1,6 až 2 g proteinů na 1 kg vaší hmotnosti. Zdroj proteinů musí být vyvážený. Vybíráme živočišné i rostlinné zdroje. Sacharidy přijímáme, abychom pokryli energetický výdej. Pokud máme málo sacharidů, přeměňují se drahé proteiny právě na potřebné sacharidy.

Sacharidy mají formu od jednoduchých cukrů až po složité polysacharidy. Rychlé cukry dodají rychlou energii, ale snáz se mění na tuky. Základem všeho je dobrá snídaně v podobě ovesných vloček, musli. Glykogen ve svalech se tvoří minimálně 12 hodin, proto je taková snídaně nejideálnější.

Tuky jsou zdrojem vitamínů rozpustných v tucích. Bez tuku nelze žít. Je třeba se jim vyhýbat, ale nezapomínat si třeba dát lžíci olivového oleje do zeleninového salátu. Olej pomáhá přijímat vitamíny ze zeleniny.

Nezapomeňte na trénink a odpočinek

Je docela zajímavé, že svaly nerostou v posilovně, ale po cvičení při odpočinku. Pro získání svalové hmoty je nutné dodržovat intenzivní tréninky do jedné hodiny. Jednotlivé cviky opakujte tolikrát, kolik vám svaly dovolí.

Nedostatek spánku vám může vaše úsilí zcela zmařit. Bez regenerace svalová hmota prostě neroste. Nemá na to potřebný klid. Dále se musíte soustředit na pravidelný příjem vyvážené stravy a vyvarovat se alkoholu všeobecně.

 

Kontra: Neumíme sdílet veřejný prostor. Řidiči často netuší, jak nebezpečná je to hra | Video: Michael Rozsypal, Daniela Drtinová

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

reklama
reklama
reklama