1
Ve 38 letech se Wang Ning, zakladatel a šéf Pop Martu, vyšvihl mezi deset nejbohatších Číňanů s majetkem 22,7 miliardy dolarů. Stojí za tím nečekaný globální fenomén – sběratelské figurky Labubu, které si získaly srdce (a peněženky) fanoušků po celém světě.
Tyto „ošklivě roztomilé“ hračky z dílny hongkongského umělce Kasinga Lunga lákají sběratele z generace Z a mileniály. Klíčem k úspěchu je prodej formou tzv. blind boxu – kupující až po rozbalení zjistí, jakou figurku získali.
Pop Mart zažil raketový růst: v roce 2024 zdvojnásobil tržby na 13 miliard jüanů (1,8 mld. USD), Labubu přinesla skoro 400 milionů. V roce 2025 akcie firmy na hongkongské burze ztrojnásobily hodnotu a tržní kapitalizace přesáhla 365 miliard HKD.
Wang, který vlastní téměř polovinu firmy, tak nyní patří mezi nejvýraznější postavy čínského byznysu – po boku šéfů jako Zhang Yiming (ByteDance) nebo Ma Huateng (Tencent).











