Reklama
Reklama

Zapomeňte na stereotypy! Českým ženám chutná pivo víc než kdy dřív

Zajdou si ženy raději na pivo, nebo na víno? Zatímco odpověď na stejnou otázku je u mužů očekávaná: pivu dává přednost 84 % z nich, preference žen mnohého překvapí.

Obliba piva mezi ženami v Česku roste
Obliba piva mezi ženami v Česku rosteFoto: Shutterstock
Obliba piva mezi ženami v Česku roste
Obliba piva mezi ženami v Česku rosteFoto: Shutterstock
Ema Malá

I ženy totiž ve většině případů už dávají přednost pivu – 60 % žen jej označilo jako první volbu před vínem. Vyplývá to z aktuálního průzkumu Plzeňského Prazdroje. Obliba piva včetně nealkoholického mezi ženami přitom roste: před třemi lety byl mezi milovnicemi piva a vína jen nepatrný rozdíl, pivu dávalo přednost 52 % z nich.

Reklama

Rostoucí popularita piva mezi ženami má podle expertů dva hlavní důvody: útulnější hospody a restaurace, které dnes nabízejí vyšší komfort a kvalitu služeb než dříve, a také stále pestřejší nabídka piv včetně ochucených variant. Více než polovina žen v ČR, které pijí pivo, upřednostňuje klasiku – světlé pivo. V posledních letech roste zájem žen i o tmavá či polotmavá piva a speciály. Čtyři z deseti žen dávají předost pivům ochuceným před neochucenými, u mužů je to pouze každý pátý. Výrazný zájem mají ženy také o nealkoholická piva: preferuje je 30 % z nich, dvojnásobek v porovnání s muži.

Reklama

Rostoucí obliba piva u žen souvisí i s častějšími návštěvami restaurací a hospůdek. Mnohem častěji než muži je přitom navštěvují ve skupinách. Šest z deseti žen nejraději chodí na pivo s přáteli, 54 % s rodinou a 44 % s partnerem. Pravdou ale zůstává, že muži často tvoří tzv. štamgastské party, které jsou českým specifikem a které se utvářejí až přímo v hospodě. Zajít na pivo a kus řeči je ale důležité pro obě pohlaví, jen ženy se raději domluví na společné návštěvě restaurace dopředu. 

Popularita podniků, ve kterých pivo hraje výraznou roli, roste u žen z několika důvodů. Výrazně se v posledních letech zlepšilo prostředí a přívětivost hospod, čehož si podle aktuálního průzkumu všímají tři čtvrtiny žen. Právě útulnost a čistota interiéru spolu se vstřícností personálu patří mezi nejdůležitější atributy, podle kterých si ženy podniky vybírají. U mužů naopak hraje jasný prim kvalita čepovaných piv. A ještě jedno ženy velmi výrazně oceňují: rostoucí kvalitu jídel v podnicích. To je důležitý ukazatel pro 71 % žen (ale jen pro 57 % mužů).

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama