reklama
 

8 rad, jak být konečně šťastná. Napořád

Vzpomeňte si, kdy jste se naposledy cítila šťastná. Jaký byl důvod? Pravděpodobně jste nevyhrála deset milionů, ani vás Brad Pitt nepožádal o ruku. Pocit štěstí vzniká i kvůli mnohem menším věcem. Myslete na to a štěstí se vás už nepustí.

Foto: Profimedia.cz

Vzpomeňte si, kdy jste se naposledy cítila šťastná. Jaký byl důvod? Pravděpodobně jste nevyhrála deset milionů, ani vás Brad Pitt nepožádal o ruku. Pocit štěstí vzniká i kvůli mnohem menším věcem. Myslete na to a štěstí se vás už nepustí.

Když se na moment zastavíme a uvědomíme si, že právě teď jsme vlastně opravdově šťastní, většinou to mívá vcelku prostý důvod, jako je pochvala v práci, výlet s rodinou, kino s kamarádkou nebo třeba to, že se konečně projevilo, že chodíte pravidelně cvičit a shodila jste dvě kila.

Jestli jste tenhle pocit už dlouho nezažila, mrkněte na naše rady, které vám napoví, jak jít svému štěstí naproti. Podle světových psychologů je nejdůležitější využít celý svůj potenciál, nenechat své tělo ani mozek zahálet a takzvaně "nezakrnět". Zkrátka a dobře, pokud stále rozkvétáte, budete pořád šťastná.

1) Urovnejte si vztahy

Pokud jste se s někým nepohodla, často na to myslíte a trápíte se tím. Udělejte maximum, abyste problém vyřešila. Může se stát, že dotyčný o to možná nebude mít zájem, ale vás aspoň uklidní pocit, že míč je teď na druhé straně hřiště, a nemusíte tak přemýšlet nad tím, jak ho zpracovat.

2) Najděte si v životě nový cíl

Nemusí jít o žádnou obří změnu, nemusíte hledat nový smysl života, jen si prostě najděte nějakou novou činnost, do které vložíte svoji nevyužitou energii. Štve vás vaše práce? Začněte poctivě hledat novou. Neumíte jazyky? Přihlaste se na kurz italštiny.

3) Odpočívejte aktivně

Čím méně volného času budete mít, tím méně času budete trávit přemýšlením nad problémy. Tím nechceme říct, že byste měli od rána do večera pouze dřít. Odpočinek je důležitý, ale neměl by být prázdný. Vyplňte svůj volný čas smysluplnými (i když nenáročnými činnostmi). Naučte se háčkovat, začněte se zajímat o druhou světovou válku nebo třeba o dějiny módy.

4) Udělejte dobrý skutek

Občas někomu s něčím pomozte. Stačí maličkost, v žádném případě nedělejte za druhé jejich složité pracovní úkoly, to by vás brzy mohli začít využívat. Ale klidně poraďte, dejte jim kontakt na odborníka, který jim pomůže. Začnete-li druhým pomáhat, oplatí vám stejnou mincí. A pokud ne, aspoň poznáte, kdo je opravdový přítel a kdo ne.

5) Skládejte komplimenty

Stejně to funguje i s komplimenty. Naučte se druhé chválit. Pochvalte kamarádce šaty, kolegyni řekněte, že je šikovná, číšníkovi v restauraci poděkujte, že odvádí skvěle svoji práci (tedy pokud ji vážně dělá dobře). Zvednete tím druhým náladu, která je, jak známo, nakažlivá. Navíc i oni pak začnou chválit vás.

6) Naučte se přijímat porážku

Nikdo není dokonalý a lidé, kteří to o sobě vědí a netají se tím, jsou sympatičtější a ve společnosti oblíbenější. Pokud se vám tedy něco nepovede, přiznejte to (nejen svému okolí, ale hlavně sama sobě), otevřeně o tom mluvte, ale zase to zbytečně nerozmazávejte, aby to nevypadalo, že se litujete. Zkrátka považujte občasný neúspěch za stejně běžný jako úspěch.

7) Poznejte sama sebe

Zamyslete se nad tím, jaké máte vlastnosti a jak na které podněty reagujete. Někdy příliš přehnaně, jindy možná zase příliš mírně. Zavzpomínejte na konkrétní situace a analyzujte způsob, kterým jste je řešila - ať už úspěšně nebo ne. Pak zjistíte, že vaší předností je například smysl pro humor, ale naopak někdy možná zbytečně vybuchnete. Pamatujte na to, a používejte svoje vlastnosti v těch správných situacích. Když je nebudete "nadužívat", už se vám nikdy nestane, že byste některých svých kroků litovala.

8) Jezte "šťastné" jídlo

Že čokoláda podporuje tvorbu takzvaného hormonu štěstí, je stará známá věc. Existují ale i jiná, zdravější a méně tučná jídla, která vám zlepší náladu. Patří mezi ně například rozmarýn, u něhož pomáhá i jeho vůně, müsli, které udržuje správnou hladinu cukru v krvi, nebo třeba citrón, který taktéž reguluje výkyvy množství cukru v krvi.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Příběh: Manžel všude vyhledává konflikty. Co s ním?

Nemůžete najít toho pravého? Naučte se flirtovat

Nejlepší sex? Až po padesátce!

Meghan Markleová je nejmocnější módní ikona roku | Video: Reuters
reklama
reklama
reklama