1

Saint Laurent se primárně drží klasiky a minimalismu, ale občas přidá výrazný akcent, který podtrhne avantgardní eleganci značky. Na rozdíl od tradiční monochromatické palety letos vsadil tento módní dům na odvážnější barvy a netradiční kombinace.


Věděli jste, že za kontroverzním snímkem Emilia Peréz stojí studio Saint Laurent Productions? Možná měla tato značka zůstat jen u módy. To, co předvedla na Paris Fashion Weeku, nezklamalo.

Saint Laurent se primárně drží klasiky a minimalismu, ale občas přidá výrazný akcent, který podtrhne avantgardní eleganci značky. Na rozdíl od tradiční monochromatické palety letos vsadil tento módní dům na odvážnější barvy a netradiční kombinace.

Saint Laurent se primárně drží klasiky a minimalismu, ale občas přidá výrazný akcent, který podtrhne avantgardní eleganci značky. Na rozdíl od tradiční monochromatické palety letos vsadil tento módní dům na odvážnější barvy a netradiční kombinace.

Štíhlá a dlouhá silueta, ke které patří dlouhé kabáty a zvýrazněné pasy, patří k charakteristickým znakům této francouzské značky.

Modely Saint Laurent vyzařují odvahu a sebevědomí.
„Jednoduchost siluety – jako by byla vytvořena několika tahy tužky – definuje ideál Saint Laurent,“ konstatuje kreativní ředitel značky Anthony Vaccarello.

Vaccarello vyjádřil svůj záměr vytvořit „čistou“ kolekci bez zbytečných ornamentů a detailů. Vystačil si s výraznými siluetami, zářivými odstíny a nečekanými střihy.

Saint Laurent pod vedením Vaccarella chtěl rozšířit sféru svého vlivu; sázka na snímek Emilia Peréz se ale minula účinkem. Film sice získal Oscara, ale příliš pozitivních recenzí nesklidil, nemluvě o početných kontroverzích hlavní hvězdy Karly Sofie Gascón.

To ovšem nic nemění na tom, že i tato přehlídka Saint Laurenta se nesla ve znamení čistých a důmyslných linií s dramatickými detaily. A jako vždy podtrhla nenucenou sofistikovaností typickou eleganci francouzské módy.

Leopardí potisk patří mezi ikonické vzory Saint Laurenta a už proto nemohl chybět ani tentokrát.

Mini délky sukní inspirované 60. lety a ikonické doplňky, jako velké sluneční brýle, šátky, úzké kravaty a vysoké podpatky, vytvořily nezapomenutelný look.

Hedvábné košile s lesklou úpravou dodávaly modelům sofistikovaný nádech a jemně odrážely světlo při každém pohybu. Zdůrazňovaly luxusní charakter kolekce a působily elegantně v kontrastu s matnými látkami.
Saint Laurent se v posledních letech pod vedením hlavního návrháře Anthonyho Vaccarella neustále vyvíjí a rozšiřuje svůj vliv daleko za hranice módy. Značka, která kdysi definovala pařížský šarm a nadčasovou eleganci, dnes experimentuje nejen s designem, ale i s filmovým průmyslem. Letošní přehlídka, uzavírající Paris Fashion Week, přišla ve chvíli, kdy se Saint Laurent Productions pokusil prorazit ve světě kinematografie ambiciózním snímkem Emilia Pérez. Přestože film získal Oscara, jeho přijetí bylo rozporuplné – a kontroverze kolem hlavní hvězdy Karly Sofie Gascón jen přilévaly olej do ohně.
Navzdory tomu se módní dům v Paříži držel toho, co umí nejlépe: sofistikovaného minimalismu s dramatickými detaily. Kolekce pro podzim/zimu 2025 zůstala věrná estetice značky – štíhlé siluety, precizní střihy a nadčasové prvky inspirované historií Saint Laurent. Výrazné vzory jako ikonický leopardí potisk, mini délky sukní evokující 60. léta a pečlivě vybrané doplňky dodaly modelům jedinečný charakter. Byla to kolekce, která opět ukázala, proč je Saint Laurent synonymem pro nenucenou eleganci a francouzský šarm.
Podívejte se do grafiky.











