V černých šatech od Balenciagy s hlubokým dekoltem se předvedla Salma Hayek a po jejím boku stál manžel François-Henri Pinault. Sama značka je přitom už roky symbolem kontroverze – namísto elegance sází na provokativní kampaně, šokování a „marketing skandál“. Kritici právem připomínají, že místo módy dostáváme drahý kýč, který se prodává jen proto, že má slavnou nálepku.
A aby toho nebylo málo – Balenciaga patří do impéria Kering, jehož šéfem je právě Pinault. Takže, když si Hayek vezme Balenciagu, nejde jen o šaty, ale i o dobře sehranou rodinnou reklamu. Opravdu chic? To je otázka. Pro někoho glamour, pro jiné čistý kalkul.
Nutno ale dodat, že tentokrát herečka dopadla ještě relativně dobře – aspoň ji neoblékli do „ready-to-wear“ kousků Balenciagy, které často připomínají spíš recyklované šatníky bezdomovců než luxusní módu.