

Zkušenosti z pohotovosti mohou být různé. Tu špatnou bohužel teď má zpěvák kapely O5 a Radeček Tomáš Polák, který musel vyhledat lékaře kvůli velkým bolestem.
Zdravotní problémy začaly u Tomáše Poláka cestou z koncertu s kapelou O5 a Radeček. Začala mu otékat noha a trpěl silnými bolestmi. Kolegové se proto rozhodli vyhledat lékařkou pomoc v nejbližší nemocnici, kterou byla ta v Ústí nad Orlicí. Jenže lékař, se kterým se tam setkali v nich zanechal otřesný dojem. Jeho chování teď řeší i vedení nemocnice.
„V prázdné čekárně urgentního příjmu jsme čekali hodinu a půl, než dorazil pan Hovado. Na plášti měl sice cedulku s nápisem MUDr. Ondřej Veselý, ale lékař to být nemohl. Pan Hovado nemá rád lidi a nesnáší pacienty. Na Tomáše spustil: ‚Co chcete? Chcete berle, abyste mohl machrovat před holkama, nebo o co vám jde? Jestli vás bolí noha, řešte se svým ortopedem a neotravujte na pohotovosti,‘“ popsala kapela na svém profilu na Facebooku.
Hudebníci však rozhodně nechtějí házet všechny zdravotníky do jednoho pytle. „Nechceme do detailu rozvádět jeho chování, ale nikdo z nás nezažil tak zkaženého člověka, natož doktora. Tři členové naší kapely mají rodiče zdravotníky, takže chápeme, jak je to těžká práce a jak je složité vyjít s některými pacienty. Ale to, co předvedl tenhle lékař, bylo daleko za hranou a hlavně Tomášovi odmítl pomoci. Nemocnice v Ústí nad Orlicí selhala v poskytování základní zdravotní péče,“ pokračovali s tím, že v současné době je Polák v péči lékařů v nemocnici v Šumperku a jeho problém se zdá být vážnější, než to na první pohled vypadalo. Jednání svého lékaře už začala na základě sdílení na sociálních sítích prošetřovat sama nemocnice.
„Na základě podnětu ze sociálních sítí, kde na svých profilech informovala hudební skupina O5 a Radeček o své negativní zkušenosti z návštěvy Orlickoústecké nemocnice, jsme dnes zahájili prošetřování celé události. Nastalá situace nás velmi mrzí a panu Polákovi se omlouváme. Bylo by nám však velmi líto, kdyby tato událost měla obecný dopad na zaměstnance Orlickoústecké nemocnice, kteří zde každý den pečují o své pacienty a dělají pro ně maximum. Podnět prošetřujeme stejným způsobem jako oficiálně podanou stížnost. V naší společnosti platí etický kodex, který je závazný pro všechny naše zaměstnance. Potvrdí-li se uvedené skutečnosti, vyvodíme z nich patřičné důsledky," zní jejich oficiální vyjádření.