Reklama
Reklama

Generace Z: Tajemství vysokých ponožek a nezvednutých hovorů

15
Zavřít

Nezvedají telefony

Příchozí hovor
Foto: Shutterstock

Budete-li se snažit dovolat generaci Z, pravděpodobně se vám to nepovede, zastaví vás hláška: Volaný účastník je dočasně nedostupný. Až 70 % lidí z ní totiž nikdy nezvedá telefon. Napřímo hovořit po telefonu je pro ně nepřirozené, na rozdíl od starší generace pro ně není volání normou. Řada z nich přiznává, že se bojí toho, že nečekaný telefonát znamená špatné zprávy. Je pro ně jednodušší hovory ignorovat. Obzvlášť dnes, kdy se na druhé straně mohou objevit buď podvodníci, nebo podivní prodejci.

1. Nezvedají telefony

Příchozí hovor
Foto: Shutterstock

Budete-li se snažit dovolat generaci Z, pravděpodobně se vám to nepovede, zastaví vás hláška: Volaný účastník je dočasně nedostupný. Až 70 % lidí z ní totiž nikdy nezvedá telefon. Napřímo hovořit po telefonu je pro ně nepřirozené, na rozdíl od starší generace pro ně není volání normou. Řada z nich přiznává, že se bojí toho, že nečekaný telefonát znamená špatné zprávy. Je pro ně jednodušší hovory ignorovat. Obzvlášť dnes, kdy se na druhé straně mohou objevit buď podvodníci, nebo podivní prodejci.

2. Nosí vysoké ponožky

Vysoké ponožky
Foto: Shutterstock

Každá generace má svůj styl v oblékání. Pro generaci Z je typický trend vysokých ponožek, který vzal v 80. a 90. letech útokem sociální média i posilovny. Zatímco mileniálové nedají dopustit na kotníkové ponožky, příslušníci generace Z je považují za naprosto nevkusné a přirovnávají je k viditelným ramínkům od podprsenky. Upřednostňují proto ponožky dlouhé, které si rádi vytáhnou nejen nad kotník, ale klidně i do půli lýtek. S hrdostí je nosí ke kalhotám, sukním, kraťasům i šatům. Ponožky se staly nejen stylovým kouskem, který umocní dojem z celkového outfitu, ale zároveň jsou ještě praktické a pohodlné. Nikde vás nic nedře, nemusíte se trápit nepříjemnými puchýři ani neustále upravovat z paty sklouzávající ponožku.

3. Komunikují přes sociální sítě

Sociální sítě
Foto: Shutterstock

I když netelefonují, se svými přáteli ale zůstávají v kontaktu. Mobil totiž mají neustále v ruce. Nejraději komunikují prostřednictvím textových a v poslední době také hlasových zpráv. Jejich konverzace se odehrávají hlavně na Instagramu a Snapchatu, kde si rádi posílají nejrůznější obrázky, gify, vtipné memy, které usnadňují vyjádření emocí. Důležitá je pro ně hlavně rychlost komunikace, nechtějí na nic čekat. Zprávy často bývají stručné a hojně v nich využívají zkratky. Významnou hodnotu pro ně představuje také sdílení obsahu.

Reklama

4. Neholdují sexu

Mazlení
Foto: ISIFA/Thinkstock

Teenageři a mladí dospělí dnes mají méně sexu, než měly generace mileniálů a tzv. boomers. Jak je to možné, když jsou v tom nejlepším věku, kdy by měli užívat, řádit a experimentovat? Sex generaci Z jednoduše nezajímá. 15 % z nich je dokonce zcela sexuálně neaktivních. Na vině může být řada faktorů, ať už je to pomalejší dospívání, finančně a politicky nestabilní doba i přílišná dostupnost sexu, které ho vlastně udělala nepřitažlivým. Navíc dávají přednost jiným věcem, které život nabízí, ať už je to cestování nebo vlastní business. Netráví volné večery po diskotékách a klubech, opatrnější jsou nejen v sexu, ale i seznamování. Na rozdíl od předchozích generací dávají přednost emocionálním spojení a smysluplným vztahům před příležitostným sexem.

5. Mají svůj vlastní slovník

WTF
Foto: Shutterstock

Zdá se vám, že současné generaci moc nerozumíte? A to doslova? To asi budete mít pravdu, každá generace má totiž svůj vlastní slang a styl. V komunikaci generace Z se odráží užívání technologií a sociálních médií. Tito lidé jsou totiž celosvětově propojení ve všech aspektech života, včetně jazyka, do kterého se tak vkrádá mnoho neologismů hlavně z angličtiny. Používají anglické zkratky, do českých vět vkládají anglická slova. Není proto divu, že si připadáte jako boomer (výraz, který se používá pro příslušníka starší generace). Bodejť, když jste o slůvkách jako chillovat (relaxovat, užívat si pohody), felit (posedět s přáteli, odpočívat), nebo flexit (chlubit se novými a značkovými věcmi) v životě neslyšeli. 

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama