reklama

Jak se dostat po porodu do formy? Víme to!

Poradíme vám, jak se po porodu dostat zpátky do formy!

Foto: Isifa/Thinkstock

Máte za sebou porod a přišel čas, kdy se chcete dát trochu dohromady, zformovat postavu, získat kondici a tolik potřebnou energii? Poradíme vám s tím, jak se po porodu dostat do formy!

Chcete-li po porodu získat svou formu zpět, musíte začít cvičit, dodržovat pravidelné stravování, pitný režim a odpočinek. Dopřejte si trochu času sama na sebe.

Buďte sobecká, úklid počká

Pokud nastane jen malá chvilka, kdy si můžete odpočinou, udělejte to. Užívejte si to, co vás baví. Nechte dítě chvíli partnerovi nebo využijte toho, že  miminko spinká a klidně si užijte čas jen pro sebe. Při volné chvíli neuklízejte, neperte ani nic nepřipravujte, jednoduše se natáhněte a relaxujte, čtěte si nebo spěte.

Myslete na jídlo

Po porodu byste měla svůj jídelníček obohatit o bílkoviny, které obnovují tkáně. Určitě nezapomeňte ani na sacharidy, které vám dodají energii. Váš jídelníček musí být vyvážený, plný vlákniny a minerálů. Takový jídelníček pomáhá s únavou a vyčerpáním. Nezapomínejte ani na ovoce, zeleninu. ryby a mléčné výrobky. Nedržte žádnou dietu. Hubnutí po porodu musí jít pozvolna.

Zacvičte si

Správné stravování by měl doplnit pohyb. S cvičením nezačínejte dříve než 6 týdnů po porodu a v případě císařského řezu až po 12 týdnech. Poraďte se s vašim lékařem. Ideální cviky pro začátek jsou posilování pánevního dna. Nebojte se ani chůze ve svižnějším tempu. Cvičte pravidelně deset minut denně.

Po pár týdnech přidejte a cvičte třikrát týdně po 30 minutách. Ideální je rychlá chůze s kočárkem, plavání nebo aquaaerobic. Své tělo nepřepínejte a spíše se snažte zpevňovat pánevní dno, budete mít pak větší potěšení ze sexu a jde o vhodnou prevenci proti inkontinenci.

Kojení spaluje za vás

Tvorbou mléka spalujete energii a kalorie. Jde tedy o nejpřirozenější způsob hubnutí. Při cvičení se nepřetěžujte, vaše miminko to na kojení pozná a může ho začít odmítat. Ideální hubnutí po porodu je kilogram za měsíc. Na nic nespěchejte, relaxujte a buďte trochu sobecká.

 

Děsuplný Flegr a zlehčující Šmucler. Debatu o covidu je třeba změnit, říká psycholog | Video: Kristýna Pružinová, Martin Krepindl
reklama
reklama
reklama