reklama
 

Drsný experiment: Ztratila se mi maminka!

Ke dvěma starým pánům sedícím na lavičce přistupuje malá holčička. "Ztratila se mi maminka," pronese smutně. Jak se zachovají?

Foto: Žena

Ke dvěma starým pánům sedícím na lavičce přistupuje malá holčička. "Ztratila se mi maminka," pronese smutně. Jak se zachovají?

Sociální experiment se skrytou kamerou provedla v květnu Linka bezpečí. Cílem bylo poukázat na problematiku ztracených dětí. "Byli jsme zvědaví, zda budou lidé ochotni pomoci. Proto jsme poslali do ulic ztracené dítě a reakce lidí natáčeli skrytou kamerou," popisuje základní myšlenku Richard Schinko, ředitel Sdružení Linka bezpečí. "Výsledek nás ohromil, devadesát procent oslovených projevilo skutečnou vůli pomoci."

Osamění i sebevražda

Cílem akce bylo obrátit pozornost veřejnosti k tématům, která se na Lince bezpečí řeší a přimět ji k zamyšlení. Podle statistik volání na Linku bezpečí totiž za rok 2012 vzrostl podíl hovorů na téma osamělost, obavy a strachy, sexuální vyzrávání a sebevražedné myšlenky. Někteří z lidí, kteří se zúčastnili experimentu, se skutečně vyděsili.

Čtěte také: Miminko Brianna: Příběh, který otřásl světem

Reálně ztracené děti však prožívají mnohem horší pocity, jsou navíc oproti dospělým téměř bezbranné. Je také pozitivní, že když se lidé posléze dozvěděli, o co se ve skutečnosti jedná, tak nebyli nijak naštvaní. Naopak byli rádi, že je holčička v bezpečí. Experiment tedy potvrdil předpoklad, že Češi umí a jsou ochotni pomáhat.

Podívejte, jak lidé pomáhají ztracená holčičce:

Pomozte pomněnkami

Všechny ztracené děti vás za ruku chytnout nemohou, ale pomocnou ruku může podat každý! Celý sociální experiment měl také za cíl upozornit na sbírkovou akci Pomněnkový den, která každoročně připomíná že na 25. května připadá Mezinárodní den pohřešovaných dětí. Letos proběhne už její 10. ročník.

Kdo si za 30 Kč koupí pomněnku, přispěje na provoz Linky bezpečí. Pomněnky lze zakoupit od 17. května do 1. června 2013 u prodejních partnerů linky po celé České republice: IKEA, Česká pojišťovna, Era finanční centra, CK Fischer, Neoluxor. Lze také zaslat dárcovskou sms nebo elektronickou pomněnku.

Jaký máte názor na podobné experimenty? Jsou k ničemu, nebo naopak aktivují veřejnost, aby se zajímala o danou problematiku? Zvyšují sociální sounáležitost, nebo jen provokují? My věříme, že smysl mají, a obzvlášť v tomto případě!

Koupíte pomněnku i vy?

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Rodičovské úlety aneb Nechutné rozmazlování dětí penězi

Přijímačky a maturity: Vše, co potřebujete vědět

Akné u dospělých? Nesahejte si na obličej


Božská Taylor a vyzývavá Selena. Jinak byly ceny AMA přehlídkou divnosti | Video: Reuters
reklama
reklama
reklama