

Andrea Verešová a Eva Toulová se minulý týden objevily na dvou různých akcích, zvolily ovšem ten samý módní přístup: odhalit co nejvíc ze svých hrudníků. U slovenské Miss vylepšené plastickou operací to mělo efekt, u režisérky a scenáristky naopak chyběl. Ale pozornost si získaly obě.
Provokace by mohla být klidně druhým jménem Andrey Verešové. Modelka a bývalá slovenská Miss totiž bez problémů vytáhne tak odhalující outfity, až je vlastně ani nelze označit jako rafinované, neboť jsou už dávno za hranou. A ačkoli je jí už 45 let, nevypadá to tak, že by hodlala svůj specifický styl posunout do umírněnější roviny, spíš naopak. Na nedávné módní akci v Praze ukázala svá ňadra v celé kráse, když dorazila do prestižní pražské restaurace v odvážném outfitu bez podprsenky, který bezpochyby vzbudil pozornost.
Nebýt tohoto provokativního prvku, outfit by moc pozornosti nejspíš nezískal. Verešová se v luxusní restauraci účastnila oslavy značky American Vintage, a ačkoli je tato kombinace v souladu s jejich ležérním stylem, nedalo by se říct, že se jedná o malé módní vítězství. Spíš o relativně pohodlný outfit na hraně jara a léta. Verešová se sice snažila pozvednout kombinaci bílých šortek a levně působícího levandulového topu pomocí lodiček Laboutin, celkový dojem je ale docela mdlý. Nezachránil to ani podivný bílý přehoz s levandulovými pruhy. Barevně sice ladil, ale vznikl z toho stylový chaos, jako by se modelka nedokázala rozhodnout, zda chce působit uvolněně a ležérně, nebo na sebe upozornit. Nejspíš proto zvolila taktiku odhalených bradavek.
Režisérka a scenáristka Eva Toulová není tolik mediálně známá jako Andrea Verešová, přesto zvolila tu samou taktiku. Nedávno uvedla do kin svůj nový film Krtkův svět, ale ten se zapsal mezi historicky nejhorší česká díla. Proto se začalo spekulovat, že to mohl být důvod, proč se na sebe rozhodla poutat pozornost jinak – odhaleným hrudníkem. Na rozdíl od Verešové, která má poprsí aspoň chirurgicky vylepšeno, neměla ale moc co ukazovat.
Na sraz vozů Rolls-Royce a Bentley v Panské zahradě v Praze dorazila v celočerném outfitu, který by byl vlastně úplně jednoduchý a nepříliš okázalý, nebýt průhledného topu, který odhalil naprosto všechno. Podobně jako u Verešové, i tady tomuto odhalení chyběla nějaká zajímavá myšlenka nebo aspoň náznak módního myšlení – mimo touhy po pozornosti, což je důvod, proč oba outfity dopadly docela ploše a vzhledem k okolnostem, resp. denním akcím, působí mimořádně nevhodně.
Průhledné materiály mají svoje místo na módních přehlídkách, červených kobercích, společenských akcích a večírcích se specifickým dress codem. V posledních letech se ovšem dostává móda za hranu – třeba letos byly na filmovém festivalu v Cannes přehnaně provokativní outfity, včetně průsvitných látek, zakázány, ačkoli to mnohé návštěvnice braly spíš jako pouhé doporučení než přísně určená pravidla.