Ikona počasí
-- °C
-- °C
Reklama
Reklama

Metodické herectví doplňuje móda: Herečky se oblékají jako postavy, které hrají

móda, herečky
móda, herečkyFoto: Reuters
móda, herečky
móda, herečkyFoto: Reuters
Daniela Straková
Daniela Straková

"Metoda" navádí herce chovat se jako postavy, které mají ztvárňovat. Pro herečky je to ale také příležitost se tak i oblékat. Kterým to vyšlo na jedničku a které naopak nepochopily zadání?

Přidejte si obsah webu Žena.cz do oblíbených na Google zprávách

1 Jenna Ortega: Beetlejuice, Beetlejuice

Jenna Ortega
Jenna Ortega: Beetlejuice, BeetlejuiceFoto: Reuters

Jenna Ortega patří mezi mladé hollywoodské herečky, pro které se oblékání v duchu filmů stalo její druhou přirozeností. Nezvyklými outfity zaujala už u propagace seriálu Wednesday, který ji před dvěma roky vystřelil mezi hvězdy, letos podobnou taktiku uplatnila u dalšího projektu Beetlejuice Beetlejuice. I tady spolupracovala s režisérem Timem Burtonem a jeho pověstnou estetiku zdařile přenesla do své módy.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

O "metodě", technice, u které se hollywoodští herci sžívají se svou postavou, aby dosáhli co nejpřesvědčivějšího výkonu, se už leccos popsalo. Herec ji nejen hraje, ale přímo žije, přičemž od sebe samého se vzdaluje - do obecného povědomí vešly zejména okamžiky, když tato metoda přivedla hollywoodské hvězdy na hranu šílenství, nebo naopak přiváděly k šílenství lidi kolem sebe. Nejznámějšími praktikanty byli třeba Heath Ledger, který se v samotě hotelového pokoje sžíval s postavou Jokera celé týdny, nebo Robert de Niro, jenž strávil v rámci přípravy na hlavní roli ve filmu Taxikář každý den dvanáct hodin řízením taxíku.

Ženy v Hollywoodu ovšem objevily i další, zábavnější způsob, jak metodu uplatnit v marketingu svých filmů, a to prostřednictvím módy. První náznaky této praktiky se začaly objevovat již v 90. letech, kdy se třeba herečky Geena Davisová nebo Glen Closeová na premiérách svých filmů Velké vítězství a 101 dalmatinů objevily oblečené jako své postavy. Byla to však teprve Madonna, kdo se rozhodl poprvé opravdu propagovat svůj film Evita (1996) tímto způsobem.

Reklama

To byly samozřejmě teprve první vlaštovky. Mluvit o "metodickém oblékání" lze teprve od poloviny desátých let tohoto století, kdy se herečky čím dál víc na červených kobercích začaly objevovat v outfitech připomínající své filmy přicházející do kin. A zatímco některým se tato taktika ohromně vyplatila, jiné u toho naprosto pohořely.

Podívejte se do galerie.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama