Názory z byznysu
„V Marks and Spencer věříme v sílu osobního stylu, proto naše kolekce fotíme na skutečných lidech. Naše móda je tu pro každou ženu – bez ohledu na věk, postavu či velikost. Vycházíme z autenticity a navrhujeme kolekce, ve kterých se každá může cítit krásně, pohodlně a sama sebou,“ říká Hana Dumbrovská, marketingová manažerka značky.
„Prezentace módy na modelkách vytvořených AI je teprve v plenkách a my zjišťujeme, jaké jsou její možnosti. Dokud nedojde k hanobení či zneužívání lidské rasy, já osobně s jejím využitím nemám problém. Pro mě to zatím nepřekročilo etické hranice,“ říká designérka Jiřina Tauchmanová. Jednoznačně jinak to vidí Hana Zouvalová, zakladatelka Vidda concept store: „I když vím, že využití těchto modelek přináší finanční úsporu, já říkám určitě NE. Umělou inteligenci totiž vnímám v určitých momentech jako neetickou. Móda je živá, reálná, jsou to emoce, opravdové emoce. Možná nedokážu přesně vyjádřit, jak to cítím, ale stojím si za tím, že nikdo nemůže módu předvést lépe než reálná žena či muž. Navíc nahrazování skutečných lidí je svým způsobem začátek dalších problémů. Přestanou téct finance do modelingu, na který je navázána celá řada dalších profesí.“