2. Nepodlehněte nátlaku
Dalším špinavým trikem prodejců jsou různé formy nátlaku typu "zbývají už jen poslední tři kusy" nebo "na zboží se dívá dalších 20 lidí". Také se využívá odpočítávání, kdy možnost zakoupit zboží ve slevě vyprší. S pocity úzkosti a strachu, že člověk propásne příležitost skvěle nakoupit, zacházejí obchody opravdu zdatně. Než začnete panikařit a impulzivně něco koupíte, zodpovězte si základní otázku, jestli tento produkt opravdu nutně potřebujete, resp. chcete, a jestli jej nelze pořídit výhodněji i někde jinde.
3. Nedbejte na ostudu
Že někteří prodejci se opravdu neštítí ničeho, dokládají i praktiky, které jdou ještě dál a přímo své potenciální zákazníky zostuzují, pokud nabízenou slevu nechtějí využít. Objevují se třeba tlačítka s popisem "Ne, jsem hloupý a slevu nechci" - působí to sice na pohled směšně, ale lidská psychika může na takové zesměšňování docela citlivě reagovat. A to i v případě, že tyto ne tak důmyslné manipulace vidí zcela průhledně.
4. Pozor na propad "králičí norou"
Žádného zákazníka nemilují obchody tak moc jak toho impulzivního. Právě u těch, kteří si nákupy chtějí "spravit náladu", je větší šance, že do košíku přibyde položka za položkou. Obchodníci sázejí na to, že neodoláte výhodným nabídkám ani u dalších a dalších produktů, po které jste doopravdy nepřišla - jen jste zkrátka "rozjetá". Sebekontrola je proto velice důležitá. Kupujte jen to, co potřebujete a/nebo opravdu chcete, nenechte se vlákat do propasti, kde nakupujete jen proto, abyste nakupovala.