Jak si Black Friday užít naplno?
Slevové akce mohou být pro mnohé lákadlem, ale je důležité zůstat obezřetný. Podle Yassaman Omidbakhsh, zakladatelky a co-CEO společnosti eyerim, je klíčem k úspěšnému nákupu důvěryhodnost. "Black Friday je pro prodejce klíčové období, sami ve společnosti eyerim cílíme na 50 % měsíčních tržeb během jednoho týdne. Pokud obchodníci přistoupí ke kampaním spojeným s Black Friday poctivě, mohou získat nové zákazníky a vybudovat si loajalitu. Bohužel jsou tu i takoví, kteří se uchylují k netransparentním, nebo dokonce neférovým praktikám. Takoví pak riskují, že zákazníky ztratí. Proto vždy zákazníkům doporučuji, aby si ověřili původní ceny, protože pro mnoho prodejců je lákavé manipulovat s původními cenami na částku, která nikdy nebyla skutečná," vysvětluje.
Dalším tipem, jak si zjednodušit nakupování, je správné vyhledávání. "Zásadní také je, aby zákazníci dokázali zboží najít. Pokud se ve vyhledávání produkt nezobrazí, až jedna třetina uživatelů e-shop ihned opouští. Na vině přitom mnohdy není špatné zásobování, ale špatně optimalizovaný web, který si neumí poradit se synonymy, překlepy nebo názvy v cizím jazyce," upozorňuje Gejza Nagy ze slovenské společnosti Luigi’s Box, která se zaměřuje na zlepšování zákaznické zkušenosti na e-shopech pomocí AI.