reklama
 

5 ranních rituálů, které vás nakopnou! Sex a kafe?

Co vás ráno spolehlivě nakopne? Zeptali jsme se vás a dali dohromady 5 ranních rituálů.

Foto: Thinkstock

Vaše rána nestojí za nic? Nestíháte, nesnídáte, nevíte, co na sebe a v práci už od jedenácti hodin zíváte a nejste k zastavení? Máme pro vás 5 ranních rituálů, které vás spolehlivě nakopnou!

Není to tak zlé, ale přesto chcete ty chvilky po probuzení zvládat nějak lépe a efektivně využívat svůj čas? Zkuste následující tipy, uvidíte, jak se budete za pár dní cítit skvěle.

Nařiďte si budíka o něco dřív

Šílené? Je to jedna z nejtěžších věcí, ale věřte, že je to to nejlepší, co můžete ráno udělat. Tato rada se netýká těch, co už vstávají před šestou. Vylézt z postele ještě dřív, by vám rozhodně nepomohlo.

Čtěte také: Vstávání je proti přírodě

Člověk by měl spát nejméně šest hodin, takže se vaše vstávání odvíjí od toho, v kolik se vám podaří zalehnout. Své tělo nešokujte, zvykejte si na dřívější budíček postupně. Většinou pomáhá, když nezatáhnete všechna okna. Váš organismus se tak přirozeně připraví na probuzení podle rozednívání.

Kruté cvičení

Že o tom nechcete ani slyšet? Brzké vstávání a ještě vás nutíme k pohybu. Jenže tělo, které ráno více prokrvíme, bude fungovat mnohem lépe. Nejde jen o fyzickou kondici, ale hlavně o tu psychickou. Pro začátek stačí 15 minut lehkého aerobního pohybu, rychlejší chůze po ulici, běhání, jízda na rotopedu.

Doporučujeme: 10 důvodů, proč cvičit v práci

Pokud dáváte přednost protažení, zkuste klasické cviky z jógy. Nezapomeňte na žádnou část těla, protáhněte si ruce, záda i nohy. Nebudeme vám lhát, nejlepší je spojit rozcvičku s kondičním cvičením.

Ledová sprcha? Zastaví se vám srdce

Vrcholoví sportovci tvrdí, že studená sprcha hned po probuzení zvýší tepovou frekvenci, rozproudí krev a zrychlí metabolismus, takže když se na to podíváme ze široka, měl by tento rituál vést k rychlejšímu spalování.

Náš tip: Magická síla vody: S čím nám pomáhá? Jak nás léčí?

Něco na tom bude, ale musíte to brát s rezervou. Když je venku -20 °C, (nejspíš to letos nehrozí.) nemůžete na sebe vrhnout ledový proud. Ideální je postupně ubírat teplotu, aby váš organismus neutrpěl šok. Nebo střídejte studenou a teplou vodu. Pak se dobře osušte a teple oblečte.

Pořádná snídaně a voda s citronem

Na prázdný žaludek zkuste vypít vlažnou vodu s citronem. Je to neuvěřitelné, jak vás připraví na náročný den. Dodáte tělu vitaminy a nastartujete svůj trávicí systém.

Čtěte také: 13 důvodů, proč pít vodu s citronem. Znáte je?

V klidu si dopřejte dobrou a vydatnou snídani. Měla by obsahovat dostatek vlákniny, abyste se zasytili na delší dobu a vaše tělo dostalo větší množství energie. Nezapomínejte ani na cukry (myslíme ty pomalé), které jsou důležitou živinou pro správnou činnost mozku. Proto je (na snídani) ideální ovesná kaše s čerstvým ovocem, banán s jogurtem a oříšky nebo celozrnné pečivo s libovou šunkou a jedním kouskem ovoce.

Co nesnídat:

  • sladké pečivo
  • bílé pečivo
  • uzeniny
  • sušenky
  • paštiky
  • tavené sýry

Rekapitulace a úklid

Ráno není dobré nechávat svůj dům neuklizený. Čímž myslíme, abyste po sobě urovnali postel a nenechali nádobí od snídaně na stole. Většinou si tento nepořádek nesete s sebou do práce v hlavě a celý den myslíte na to, že vás po dlouhém dni čeká doma chaos.

Nepřehlédněte: 6 rad, jak nepřijít pozdě do práce! Zeptali jsme se vás

Než se vrhnete do pracovního procesu, zkuste si na papír napsat, co vás čeká. Klidně si to jen srovnejte v hlavně. Předem si stanovte, co je důležité a co klidně počká. Při odchodu se dlouze podívejte do zrcadla, usmějte se na sebe a na hlas si řekněte, že to zvládnete.

Chcete-li ráno nastartovat váš organismus pro náročný den, pak nestresujte, nespěchejte a užijte si volné chvilky doma. Věci si připravte večer před, abyste ráno nemuseli panikařit, že vám něco chybí nebo nevíte, co na sebe. Základem dobrého dne, je správně ho začít.

Co vás nastartuje? Zeptali jsme se vás na facebooku

Správný ranní rituál pro dokonalé nastartování do dlouhého dne jsme hledali i u čtenářů. Vybrali jsme tyto odpovědi:

"Mě nastartuje jen myšlenka, že nemusím jít do školy, takže jsem fit jen o víkendu." (Veronika H.)

"Nejlépe zabírá úsměv mé dcery." (Zdeňka N.)

"Já jsem pro milování. Člověk získá pořádnou energii a chuť se zase brzy vrátit domů." (Dominika V.)

"Do práce bych se nevykopala, kdybych si nedala vlažnou sprchu." (Jitka S.)

"Mě nakopne sluníčko, kafíčko a pohoda se synem v náručí." (Kateřina U.)

"Když zjistím, že jsem zaspala. To mě hnedka vždycky probudí a vylezu z postele raz, dva." (Lucie H.)

"Mně pomáhá pomyšlení, že až přijedu z práce, půjdu spát, i když se tak nikdy nestane." (Květa K.)

Když se na to pořádně podíváme, vypadá ideální ráno podle vás takto:

  • Pozdě vstávat.
  • Milování.
  • Snídaně do postele.
  • Sprcha.
  • Dobrá káva.
  • Cigareta.
  • Užít si společné chvíle s dětmi.
  • A pak rychlý sprint do práce, protože jdete pozdě!

Jak zvládáte vstávání a odchod do práce? Máte nějaké rady a tipy, jak své tělo nastartovat, aby vydrželo náročný den? Napište nám v diskuzi pod článkem.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Půst není pro každého. 7 věcí, které byste měli znát

Co vznikne z opuštěných stanic metra? Bazén, bar, disko

Internet vám ničí život: Zbavte se závislosti



Kim Kardashian a holý pupík Emily Ratajkowski. Začíná oscarová afterparty | Video: Reuters
reklama
reklama
reklama