reklama

Fitness v 50. letech? Podpatky, šperky a výrazné líčení

Podívejte se, jak vypadala reklama na fitness v padesátých letech. S dnešním cvičením nemá vůbec nic společného.

Foto: YouTube.com/British Pathé

Druhá světová válka na delší dobu zastavila vývoj fitness cvičení, a tak nastala v padesátých letech potřeba zase zvednout zájem o něj. K tomu měl sloužit i tento z dnešního pohledu velmi vtipný spot.

Tehdejší popová hvězda Jill Day se v něm snaží zpropagovat posilování, v té době trochu netradiční koníček pro ženy. A jde na to opravdu stylově: V elegantním oblečení, obutá v pantoflíčcích na podpatku, s perfektně vyfoukanými a natočenými vlasy.

A nalíčená tak, jakoby si právě měla jít převzít Grammy. I když ty se začaly udílet až v roce 1958, tedy rok poté, co tohle video vzniklo. Jill před návštěvou posilovny nezapomněla ani na rudý lak a masivní šperky. Dovedete si představit, jak "pohodlně" se v tom všem musí cvičit? 

Schválně to zkuste porovnat s tréninkovými videy, která vznikají dnes a jsou plná funkčního oblečení, co nejpohodlnějších bot, a dámy jsou v nich sice upravené, ale tak nějak decentně, přiměřeně k tomu, že se právě chystají zpotit a dát si do těla. Nechtěli bychom vidět, jak by takhle vyfešákovaná Jill vypadala po hodině intenzivního tréninku.

Čtěte také: Jak hubne Madonna, Naomi Watts a další celebrity?

Přesně opačně pak vypadají dva vytrénovaní pánové, kteří přicházejí na scénu koncem videa. Cvičí tu jen pár vteřin, ale jsou zpocení, jako by své činky zvedali už dobrou půl hodinu.

A ještě jedna věc vás ve videu možná pobaví: Úplně se tu kašle na rovná či zpevněná záda, nebo bedra přilepená k podložce, což jsou pokyny, které na vás dnešní trenéři pokřikují téměř bez ustání. Zato Jill u cvičení vesele pohazuje hlavou a vůbec všechny pohyby dělá spíš pro optický efekt. 

Ale vypadá přitom úžasně, to se musí nechat. A jestli tento typ cvičení skutečně přispívá k jejímu vosímu pasu, možná že ho nakonec taky zkusíme. 

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Filip Sajler: Přesvědčí vás, abyste jedli lépe?

Vypadáte unaveně? 5 věcí, které to změní za pár vteřin

Je mléko v krabici vlastně mléko? A máme ho pít?

Megalomanské a fascinující návrhy. Stačilo málo a Letná vypadala úplně jinak | Video: TV Architect
reklama
reklama
reklama