1

Jemná retro inspirace, kterou na Milan Fashion Weeku vynesla Prada, se promítla do kolekce plné sofistikovaných siluet, tlumených pastelových tónů a moderní interpretace klasických střihů, čímž dokonale spojila nostalgii s futurismem.

Jemná retro inspirace, kterou na Milan Fashion Weeku vynesla Prada, se promítla do kolekce plné sofistikovaných siluet, tlumených pastelových tónů a moderní interpretace klasických střihů, čímž dokonale spojila nostalgii s futurismem.

Jemná retro inspirace, kterou na Milan Fashion Weeku vynesla Prada, se promítla do kolekce plné sofistikovaných siluet, tlumených pastelových tónů a moderní interpretace klasických střihů, čímž dokonale spojila nostalgii s futurismem.

Netradiční barevné kombinace jsou jedním z poznávacích znamení této značky, stejně jako inovativní materiály v podobě technických tkanin a syntetických látek. Experimenty v barevných schématech by v méně zkušených rukou působily nesourodě, u Miuccie Prady se ale posouvají na jinou úroveň.

Tentokrát si pozornost na Milan Fashion Weeku uzurpovala méně známá značka Blumarine, která se ovšem na módní scéně pohybuje už od roku 1977. Její designy často kombinují eleganci s nádechem smyslnosti, což oslovuje sebevědomé ženy.

Armani a jeho nezaměnitelná androgynní elegance s čistými liniemi sice zůstala věrná tomuto stylu, to ovšem neznamená, že si 90letý návrhář nedovolil jemné hrátky – jako třeba tady s motivy karet na černém bomberu.

Blumarine si ovšem na Milan Fashion Week nepřišel pouze hrát. Vytasil opravdu odvážné střihy, kterým navíc dominovaly průhledné materiály a výrazné barvy, jako třeba tyto zářivě červené modely.

Dravě ovšem působily i kousky z černé krajky, které víc odhalovaly než zakrývaly. Oděvy Blumarine mají tradičně plynulé linie a květinové vzory, krajky a jemné detaily, které zdůrazňují ženskost návrhů.

Fluidní a romantické siluety módního domu Blumarine podtrhávají střihy, které zdůrazňují eleganci a pohyb. Často čerpají inspiraci z minulých dekád, zejména z estetiky počátku 21. století.

Blumarine s oblibou používá výrazné ozdoby a aplikace od růžiček přes flitry až po kožešinové lemy, které dodávají oděvům luxusní vzhled. Designy značky často oplývají elegancí s nádechem smyslnosti, což oslovuje sebevědomé ženy.

Etro, kterou v roce 1968 založil Gerolamo "Gimmo" Etro v Miláně, se od samého počátku specializovala na výrobu vysoce kvalitních textilií s rafinovanými potisky. Vzor paisley se už od samého počátku stal jejím poznávacím znakem. Značka se nikdy nezalekla unikátních kombinací vzorů a textur – v její tvorbě často dochází k míchání různých materiálů a až nesourodých designů, co přispívá k vytvoření unikátních looků.

Etro je ovšem známé také používáním odvážných a pestrých kombinací, kterým dominují bohaté a živé barvy a luxusní materiály jako kašmír, hedvábí a vlna. Ruční práce a zdobení jsou často součástí oděvů a doplňků této značky.

Pro tento módní dům jsou ovšem příznačné také až eklektické vzory, kde dochází ke kombinacím různých motivů, jako jsou květiny, geometrické tvary a etnické prvky. Spojení ležérního stylu s luxusními detaily vytváří uvolněnou, ale sofistikovanou estetiku.

Ne že by se v tomto ohledu Miuccia Prada měla za co stydět. Pro ni jsou ovšem typické spíš jemné vzory, sofistikované textury a zajímavé zdobení.

Prada má ovšem také smysl pro subverzi. Luxusní prvky třeba s oblibou kombinuje s běžnými, až „ošklivými“ detaily. Vytváří tak styl známý pod termínem „ugly chic“ (angl. ošklivě chic).

Giorgio Armani se sice držel svých klasických čistých linií, ale třeba dechberoucí černá róba s brutalisticky odhalenou krinolínou z jeho obvyklého stylu vyčnívala.