reklama
 

Konečně cvičení, které vás (zase) bude bavit

Nedávno jsme vás nabádali, že je třeba čas od času změnit typ sportu a cvičení, aby nepřestalo účinkovat a abyste neztratili motivaci. Teď vám proto představujeme ty nejzajímavější novinky z tělocvičny...

Foto: Profimedia.cz

Nedávno jsme vás nabádali, že je třeba čas od času změnit typ sportu a cvičení, aby nepřestalo účinkovat a abyste neztratili motivaci. Teď vám proto představujeme ty nejzajímavější novinky z tělocvičny...

Změna je život a změna sportovní aktivity vnese do vašeho hubnutí a formování postavy nový svěží vítr, díky němuž vás to bude bavit stejně, jako když jste začínali. Anebo vás nové sporty naopak přesvědčí, že právě teď je ten správný čas začít se konečně hýbat.

Takže co je tedy v českých tělocvičnách a fitness centrech nového?

Pilates na strojích

Cvičení pilates je fajn pro každého, kdo nemusí posilovací stroje či poskakování za hlasité hudby. Navíc je opravdu účinné, protože při něm zapojujete i vnitřní svaly, které se běžně hýbou jen velmi málo. Protože se starají o správné držení těla, budete díky pilates nejen štíhejší, ale i narovnanější. I pilates se ale může časem omrzet.

Pokud by se vám to náhodou stalo, vyzkoušejte pilates na speciálních strojích, kterým se říká Reformers. Jde o multifunkční zařízení, jehož princip spočívá v odporovém tréninku tažných pružin. Hlavní součástí stroje je pohyblivý vozík, na jehož jednom konci jsou právě pružiny, a na druhém dvě lana, kterými pracujete při jednotlivých pozicích. Získáváte tak daleko 
lepší kontrolu pohybu, který se navíc mnohem jednodušeji provádí, a také jistotu, že už od prvního cvičení zapojujete správné svalové skupiny.

Cvičením na strojích se mimochodem vrátíte k samotnému původu pilates. Jejich autor Joseph Hubertus Pilates totiž své cvičení vyvinul při rehabilitaci s pacienty na nemocničním lůžku. 

Pilates na strojích se cvičí například v pražském studiu More Than Pilates, nebo třeba v ostravském Pilates for Health.

Jóga bez tíže

Tomuhle cvičení se také říká fly yoga a cvičí se při něm vlastně klasické jógové pozice, ovšem jste při tom zavěšeni ve speciální síti. Svaly tu však jsou zapojované úplně jiným způsobem, navíc díky sítím budete chvílemi dokonce viset hlavou dolů.

Po první lekci proto možná budete mít smíšené pocity, ale rozhodně se neděste - mozek se jen musí naučit pracovat s větším přísunem krve. Později ale budete pociťovat příjemnou únavu a také dobrý pocit z toho, že díky sítím zvládnete i obtížnější pozice, na které byste si normálně netroufli. Síť i úchyty jsou vyrobeny ze speciálního materiálu jako třeba padák. Systém uchycení sítě do stropu je velmi bezpečný a samozřejmě před prvním použitím je provedena zátěžová zkouška, takže se rozhodně nemusíte bát žádných pádů.

Během lekce se pak velmi rychle naučíte využívat síť tak, aby vám sloužila jako podpora, na kterou se bez obav zavěsíte a užijete si nádherný pocit uvolnění páteře. Jógu bez tíže lze cvičit v kteroukoli denní hodinu. Je však lepší dvě hodiny před cvičením nejíst a vzít si vhodné oblečení, tedy přiléhavé kalhoty alespoň pod kolena, a pokud začínáte, je lepší triko s dlouhým rukávem. 

DOPORUČUJEME: Získejte motivaci ke cvičení a už ji neztraťte

Fly jóga stejně jako ta klasická pomáhá při bolesti zad, podporuje činnost mozku, trávení i imunitního systému a pomáhá odstranit problémy s nespavostí, náladovostí a depresemi. Cvičí se například v Resortu Svatá Kateřina v Počátcích na Vysočině, nebo třeba v pražském studiu Fitlight.

Balet, jóga a pilates dohromady

Novinkou, která do České republiky dorazila z Anglie, je cvičení, kterému se říká Spirals. Je to vlastně forma dynamického strečinku kombinující prvky jógy, pilates a baletní průpravy. Velmi důležitou složkou cvičení je správné dýchání a také motivující hudba.

Autorem Spirals je Michael King, britský tanečník a instruktor, který se více než třicet let na profesionální úrovni věnuje tréninku a vzdělávání v oblasti fitness, což je na propracovanosti celého stylu hodně znát. Každá lekce samozřejmě začíná zahřátím, následuje protažení a intenzivní posílení těla, závěrečná fáze je zaměřená na úplné zklidnění.

Spirals výborně funguje na uvolnění zad a páteře, ale nikoli jen formou jednorázového odblokování, jeho účinky přetrvávají čtyři až pět dní po cvičení. Mimo pozitivních zdravotních účinků je cvičení Spirals motivující výzvou, dodává energii a přináší radost z plynulého, nenásilného, a přesto inspirativního pohybu.

Styl Spirals můžete cvičit například v pražském Balance Clubu Brumlovka nebo v brněnském Fit Studiu Jana.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Nemáte čas na sport? Posilujte v tramvaji i v kanceláři

Chcete jíst všechno, necvičit a netloustnout? Jde to!

Neuvěříte, z čeho se dá ztloustnout

Božská Taylor a vyzývavá Selena. Jinak byly ceny AMA přehlídkou divnosti | Video: Reuters
reklama
reklama
reklama