reklama
 

Video: Nejlepší cviky na míči nejen pro čerstvé maminky

Jen se tak houpat na měkkém, velkém, barevném balónu... Zvolna, plynule, bez tvrdých nárazů. A přitom docela účinně posilovat. Tohle všechno cvičení na míči nabízí.

Foto: Isifa/Thinkstock

Jen se tak houpat na měkkém, velkém, barevném balónu... Zvolna, plynule, bez tvrdých nárazů. A přitom docela účinně posilovat. Tohle všechno cvičení na míči nabízí.

Na míči mohou cvičit ženy staré i mladé, těhotné, šestinedělky i děti. Výhody jsou nesporné: ušetříte klouby od tvrdých nárazů, uvolníte a stabilizujete páteř ve správné poloze, procvičujete konkrétní svalové skupiny (břicho, zadek, dno pánevní), a to vše bez vedlejších efektů, takže dvojnásobně.

Po porodu mi visí kůže: Manželovi jsem odporná!

Po porodu můžete cvičit ty samé cviky, jako když jste byla těhotná, ale nepřepínejte se, zejména v šestinedělí. Naslouchejte svému tělu - to si samo řekne, kdy má dost...

Cvičení na míči

Začínáte? Důležité je vybrat správný balon na vaši výšku: míč by měl měřit v průměru zhruba stejně tolik jako vaše paže od ramene ke konečkům natažených prstů. Když si na něj sednete, mají úhly tělo/stehenní kost a stehenní/holenní kost svírat tupý úhel.

Váha vás trápit nemusí, cvičební míče unesou až 300 kilogramů. Ale pozor, až budete na míč usedat poprvé. Opravdu je kulatý, takže pod vámi snadno ujede - alespoň zpočátku, než si ho důkladně osedláte. Sezení, pohupování a cvičení na nestabilním povrchu balonu dokáže:

  • zlepšit koordinaci pohybů
  • srovnat a uvolnit páteř (Nutí vás totiž sedět rovně a přitom dynamicky, neboť neustále vyrovnáváte těžiště. Tím se mimo jiné prokrvuje meziploténková tkáň.)
  • uvolnit  pánev
  • zpevnit dno pánevní
  • stabilizovat břišní svalstvo
  • stabilizovat zádové svalstvo
  • zvýšit svalové napětí
  • koordinovat dech (skvělá pomůcka při logopedických cvičeních dětí)

Základní cvik pro maminky: Zapřete se pokrčenýma nohama na podlaze, chodidla mírně rozkročená asi půl metru od sebe. Opřete se prostředkem zad o míč. Dejte ruce za hlavu - a klouzejte na míči nahoru a dolů. Vydechujte do námahy, nadechujte v uvolnění. Pohyb vychází z nohou a stačí když je krátký, třeba 30 cm.

Cviky na míči na zpevnění hýždí a dna pánevního:

Cvičte i s dětmi

Cvičení na míči pro maminky po porodu vrací rychle do fyzické i psychické kondice, povzbuzuje krevní oběh (prevence vzniku cévních problémů včetně křečových žil), mírní bolesti zad a hlavně posiluje dno pánevní, což představuje skvělou prevenci poporodní inkontinence. Zpevněním pánve předcházíte také nestabilitě v pánevním kloubu. Uvolníte také klouby, protože cvičení nezatěžuje kyčle, kolena ani hlezna. Navíc se celá báječně zrelaxujete v přítomnosti miminka.

Cviky na míči na zpevnění břicha:

Dítě totiž klidně můžete vzít s sebou. Cvičení na míči pro maminky s dětmi o tří let nabízí třeba Bc. Kateřina Šorejsová v pražském A centru v Karlíně. Jde o tradiční cviky na míči pro maminky po porodu, doplněné o moderní relaxační metody se speciálním zaměřením na pánevní dno. Na začátku lekce jsou připraveny pro děti jednoduché pohybové hry s říkankami a písničkami rozvíjející cit pro rytmus, melodii a jazyk.

Základní cvik pro nejmenší děti: Položíte dítě na bříško na velký balón a pomalu vychylujete z rovnováhy. Dítě bude přirozeně namáhat právě ty správné svalové partie, aby polohu stabilizovalo. Vždy přidržujte!

Cviky na míči pro zpevnění celého těla:

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Manžel má peníze. Chce jen plodit, ale starat se odmítá

Reinkarnace: Cameron, chlapec, který žil už "předtím"

9 rad pro babičku aneb Aby senioři nenaletěli zlodějům!

Náprsenka dokonale kopírující každou křivku. Zendaya ohromila na cenách kritiků | Video: Reuters
reklama
reklama
reklama