reklama

Barevné kalhoty i ponožky: Pánové, nebojte se módy

Pryč jsou doby, kdy elegantní oblečení muselo být v tmavých barvách, aby muže brali na pracovních schůzkách vážně, a kdy jakýkoliv barevný výstřelek byl považován za pomatení mysli jedince, který si tento kousek na sebe dovolil vzít.

Foto: The Sartorialist

Pryč jsou doby, kdy pánská móda znamenala nudu a šeď, kdy elegantní oblečení muselo být v tmavých barvách, aby muže brali na pracovních schůzkách vážně, a kdy jakýkoliv barevný výstřelek byl považován za pomatení mysli jedince, který si tento kousek na sebe dovolil vzít.

Na všechna taková klišé by měl každý muž pěkně zapomenout a s klidem do svého šatníku zařadit i veselejší barevné kousky. A pozor, nemluvíme jen o doplňcích, řeč je i o kalhotách, svetrech nebo dokonce botách.

Pryč s nudou

Barevné kalhoty jsou pro hodně mužů těžko představitelná záležitost. "Budu vypadat jak šašek," říkají si. A těm, kterým se tento trend líbí, se zas nedostává odvahy, bojí se a raději si nic nekoupí. Chápeme oba postoje. K prvnímu není co dodat. Pokud jim přijdou šik muži v barevných kalhotách jako šašci, jejich problém, s tím asi nic neuděláme. Druhé skupině ale můžeme poradit. Není čeho se bát, stačí dodržet několik jednoduchých pravidel a můžete v klidu vyrazit do ulic.

Základem je vybrat si takové barvy, které se vám líbí a které zapadají do vašeho stávajícího šatníku. Je pravda, že pokud ve vaší skříni převládá černá a šedá, máte to celkem jednoduché - k tomu se hodí snad vše. Nemusíte si hned kupovat sytě růžové nebo červené kalhoty, ale proč nezkusit různé odstíny zelené, modré nebo béžové? 

Čtěte také: Pravidla pánského oblékání podle slavného návrháře

Nabídka je opravdu široká a barevné kalhoty typu chinos jsou navíc pohodlné a hodí se jak ke sportovně elegantnímu blejzru, tak ke košili či polu. Jednoduše univerzál. Věřte, že až si zvyknete na zelené kalhoty, už bude jen krůček k červeným, oranžovým a dalším odvážnějším barvám.

Kombinujte s rozvahou

Mnoho mužů má problém se sladěním barev oděvu i doplňků. Nebojte se trochu experimentovat, ale také je nutné mít soudnost a s výraznými prvky nakládat opatrně. Když si vezmete zelené kalhoty, světle modrou košili, můžete si ještě dovolit nějaký ten výraznější doplněk, jako jsou sytě modré nebo oranžové ponožky, ale už bychom nedoporučovali odlišně barevný svetr nebo tkaničky.

Když si nebudete jisti, stačí kombinovat tři barvy: jednu jako základní, druhou jako doplňující, kterou budete používat v různých odstínech, a třetí jako nápadný detail. Například modré kalhoty, světle modrá košile, světle hnědý pásek a boty a to vše doplnit třeba oranžovými ponožkami, tmavě hnědými tkaničkami a třeba světle hnědým svetrem v jiném odstínu, než je pásek a boty. V případě, že chcete zvolit blejzr, pak ho ještě můžete osvěžit oranžovou ozdobou do klopy. Nic složitého, ale výsledek skvělý.

Čtěte také: Pánové, chcete vypadat dobře? Zkuste styl 30. let

"Odvážnější a hlavně módně vzdělanější muži si mohou dovolit i výraznější kombinace. Třeba sytě zelené kalhoty, světle modrá košile, pásek a boty v barvě tan (žluto-oranžovo hnědá), modré ponožky, hnědé tkaničky a to vše korunovat růžovým svetrem. Chce to odvahu, ale efekt je parádní," říká majitel obchodu s pánskou módou Le Premier Jakub Lohniský.

Nezapomínejte na doplňky

Důležitou součástí každého outfitu jsou doplňky. Maličkosti, které pozvednou celkový vzhled do vyšších sfér. Vybírejte si opět dle svého vkusu a stávajícího šatníku. Existuje množství ozdob do klopy, manžetových knoflíčků, kapesníčků do kapsy nebo již zmíněných barevných ponožek a tkaniček. Například kapesníček je moc pěkný doplněk, který podtrhne vaši osobnost. Je ale nutné ho zasadit do celého odění tak, aby působil vkusně. Nejhorší jsou kombinace, které jsou sice odvážné, ale také nevkusné nebo až vulgární. Stará dobrá rada, že méně je někdy více, tu platí dvojnásob.

Zdroj: MuživČesku.cz

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Velký Gatsby: Víc módní než filmová událost

Oblečení a make-up: Co nejvíce vadí mužům na ženách?

Proti přírodě: Hysteričtí muži jsou tak svůdní

reklama
reklama
reklama