reklama

Koledujete si o výpověď? Víme, jak to poznat

Doba je taková, že se neustále šetří a propouští. Málokdo si dnes může být svým místem stoprocentně jistý. Proto je teď víc než kdy jindy důležité v práci nepolevit a nesklouznout k laxnímu přístupu. Na co si dát pozor?

Foto: Isifa/Thinkstock

Doba je taková, že se neustále šetří a propouští. Málokdo si dnes může být svým místem stoprocentně jistý. Proto je teď víc než kdy jindy důležité v práci nepolevit a nesklouznout k laxnímu přístupu, který bohužel spousta Čechů má, a stává se tím takzvaně první na ráně. 

Přečtěte si několik následujících bodů. Pokud se poznáte alespoň v pěti z nich, měli byste se zamyslet nad svým přístupem a pracovitostí. 

Jestliže to totiž neuděláte, můžete být právě vy tím, koho se šéf bude zbavovat nejsnadněji, jakmile ho k tomu bude například finanční situace nutit.

  • Chodíte do práce s nechutí.
  • O firmě, která vás zaměstnává, si myslíte v podstatě to nejhorší.
  • A říkáte to nahlas.
  • Nevěříte produktu nebo službě, kterou vytváříte. 
  • Ve svém osobním životě byste ten produkt či službu nikdy nevyužili. Raději využijete konkurenci.

Čtěte také: 10 vět, které dobrý manažer nikdy nevysloví

  • Ze stejného důvodu vám nezáleží na výsledku vaší práce, protože ten přece nikdy nebude stát za nic.
  • Máte neustále pocit, že i zaměstnanci konkurence se mají lépe než vy.
  • Každý úkol, který vám v práci zadají, se vám zdá předem nesplnitelný, zbytečný, hloupý a podobně.
  • A vlastně pořád je podle vás něco špatně. Každý den si na něco stěžujete.
  • Svoji práci děláte hlavně tak, aby byla rychle hotová
  • Nehodláte své práci obětovat ani minutu svého volného času.
  • Když vám šéf sdělí, že teď budete muset pracovat víc, aby firma přežila, první, co vás napadne, je, že se asi zbláznil, protože vy už toho takhle máte dost. 
  • Přitom v práci pravidelně kontrolujete Facebook.
  • A co nejvíce povinností i zodpovědnosti se snažíte hodit na své kolegy.
  • Jsou totiž podle vás neschopní, a tak jim neublíží, když se na něčem procvičí.

Čtěte také: Jak napsat životopis, abyste zaujali budoucího šéfa?

  • Nebo si naopak všechno raději uděláte sami. Oni by to jedině pokazili.
  • Už jste dokonce minimálně jednou dali svým kolegům jejich neschopnost či nešikovnost najevo. 
  • Už se vám minimálně jednou stalo, že když vás někdo poprosil o pomoc, odmítli jste. 
  • Ještě se vám ani jednou nestalo, že jste sami proaktivně navrhli nějakou změnu či nápad. 
  • Na obědě jste minimálně hodinu, protože se vám nechce zpátky do nenáviděné kanceláře.
  • Často lžete o tom, že jste něco udělali nebo neudělali.
  • V práci se většinou neusmíváte.
  • Moc často neříkáte prosím, ani děkuji. O přání hezkého dne ani nemluvě.
  • Máte pocit, že jakékoli vzdělávání od školení po čtení odborných knih je pro vás zbytečné.
  • Ani vás nenapadlo, že byste se od starších, zkušenějších nebo třeba jen chytřejších kolegů mohli něco naučit. Raději posloucháte jen sami sebe, protože víte všechno nejlíp.
  • Domníváte se, že vás se výpověď v žádném případě týkat nemůže, protože ve firmě je přece mnohem víc větších nešiků než jste vy.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Pracovní pohovor: Pár tipů a rad, jak nechybovat

Je mi padesát: Jsem v práci už úplně odepsaná?

Zrak se zhorší i od páteře, varuje oční lékařka

reklama
reklama
reklama