reklama
 

Baletky nehladoví, naopak: Jaký je jejich jídelníček?

Myslíte si, že baletky vůbec nejedí? Tak to jste na omylu. Jídlu se rozhodně nevyhýbají a kolikrát toho sní o dost víc, než byste čekali. Přečtěte si, jak vypadá jejich jídelníček.

Foto: iStock

Baletky spadají do kategorie lidí, kteří nás neskutečně fascinují. Jejich elegance, silné, ale taky štíhlé tělo je snem mnoha žen. A tak jsme se přirozeně zajímali, co za den snědí a zda vůbec něco. Přečtěte si, co jsme zjistili. Možná budete překvapení.

Hodně lidí si myslí, že baletky v rámci udržení si štíhlé postavy hladoví. To ale není vůbec pravda! Potřebují totiž neskutečné množství energie na trénink a na udržení svalové hmoty.

To potvrzuje i baletka z New York City Corps, Kristen Seginová, která v rozhovoru pro časopis Byrdie řekla, že "když už, tak musíme jíst více, než je běžné, abychom přes den ten fyzický nápor přežily ve zdraví. Moje mantra je všeho s mírou."

Baletky Kristen Seginová a Brittany Pollacková z New York City Ballet se shodují, že nejdůležitější jsou bílkoviny, zelenina a ovoce - ty jim pomáhají při náročných baletních zkouškách. Udržují si tak konstantní přísun energie a chrání se před zraněním. 

Před samotným vystoupením si Kristen nejčastěji dopřává proteinovou tyčinku nebo ořechy, protože nerada tančí s plným žaludkem, a Brittany zase sendvič s krůtím masem a banán. 

Mezi nejoblíbenější jídlo baletky Kristen patří nečekaně těstoviny, které si vychutnává zejména večer po náročném dni. Brittany se přidává s tím, že s touto italskou klasikou nemůžete šlápnout vedle. 

Časopis Byrdie taky vyzpovídal nutriční terapeutku, Joy Bauerovou, která spolupracuje s New York City Ballet. Ta prozradila, jakou stravu baletkám doporučuje. 

Snídaně

Joy Bauer baletkám doporučuje, aby se vyhnuly snídaňovým cereáliím, které jsou složené z velké většiny pouze z jednoduchých cukrů a nemají žádnou přidanou hodnotu v podobě důležitých minerálů a vitaminů. Navíc zanedlouho poté budete mít zase hlad. 

Baletky si nedopřejí ani chleba s máslem a pomerančový džus, jedná se o čisté sacharidy a tuk a chybí bílkoviny. 

Joy místo toho baletkám doporučuje, aby se zaměřily na kombinaci bílkovin a vlákniny. "Bílkoviny vám pomůžou se ráno probrat a nastartovat váš metabolismus," vysvětluje. Vyzkoušejte vejce s celozrnným chlebem, řecký jogurt s borůvkami a granolou nebo klidně zbytky kuřete a zeleniny, které vám zůstaly z večeře.

Oběd

Pokud si tipujete, že baletky obědvají salát, tak jste na správné stopě. Ale ne jen tak ledajaký, musí být nabitý bílkovinami a antioxidanty. Takže k salátu nesmí chybět grilované kuře nebo ryba, vejce, tofu nebo fazole. 

Dobrou volbou jsou i wrapy, ideálně z celozrnné mouky, které můžete naplnit kuřetem, avokádem, salátem a rajčaty. Dobré jsou i polévky, jako čočková, minestrone nebo kuřecí nudlová. Pokud baletky honí po obědě mlsná, dají si burákové máslo s banánem nebo jablkem. 

Večeře

Jelikož baletky přes den trénují, je večeře obvykle jejich největší jídlo dne. Mělo by obsahovat dostatek bílkovin v podobě kuřete, tofu, ryby, čočky nebo fazolí na podporu svalové hmoty, hodně zeleniny, jako je brokolice, paprika nebo mrkev, a k tomu rýže, quinoa nebo celozrnné těstoviny, které dodají energii na další den.

Svačina

Pokud si baletky hlídají váhu, tak Joy doporučuje svačiny maximálně do 200 kalorií, což může být jablko s lžící burákového másla, paprika s trochou hummusu, řecký jogurt s banánem nebo hrst ořechů. 

Dezert

Joy doporučuje baletkám dodržovat pravidlo 90/10 - jíst z 90 procent zdravě a nechat si 10 procent na to, na co budou chtít. Jako ideální dezert Joy zmiňuje domácí zmrzlinu z mraženého ovoce.

reklama

Komerční tip

reklama