reklama
 

Hubněte až od pondělka! Příprava nutná!

Chcete začít s hubnutím zase "až od pondělka"? Tentokrát máte dobrý důvod: musíte se připravit! Do té doby si nachystáte tělo i zásoby v ledničce. Kromě návodu na přípravu pro vás máme i spolehlivý a chutný jídelníček. Tak se do toho pusťte!

Foto: Profimedia.cz

Chcete začít s hubnutím zase "až od pondělka"? Tentokrát máte dobrý důvod: musíte se připravit! Do té doby si nachystáte tělo i zásoby v ledničce. Kromě návodu na přípravu pro vás máme i spolehlivý a chutný jídelníček. Tak začněte!

„Dobrý a jednoduchý způsob, jak detoxikovat a odkyselit náš organismus před hubnutím, je dva týdny popíjet ráno nalačno zelený koktejl. Jde o kombinaci salátové okurky, řapíkatého celeru, petržele, citronu, zázvoru a koriandru. Tato kombinace je velice účinná a její příprava a rozmixování nezabere víc než 5 minut," radí odbornice na výživu Sandra Miloševičová.

Zlepšíte si metabolismus

Volba potravin je opravdu blahodárná a vysoce účinná. „Skutečně se budete cítit už po několika dnech velmi vitálně. Salátová okurka totiž čistí střeva a ledviny, zbavuje tělo jedovatých látek, posiluje imunitu, zlepšuje zužitkování bílkovin a pomáhá s úbytkem na váze. Celer odvádí přebytečnou vodu, zabíjí plísně a bakterie ve střevech, dezinfikuje močové cesty i ledviny. Petržel je skvělým čističem krve. Koriandr odvádí těžké kovy a toxické látky. Zázvor působí protizánětlivě. A citron nastoluje zásaditost v organismu, posiluje obranyschopnost a také pomáhá při očistě ledvin," popisuje nutriční terapeutka Sandra Miloševičová.

Tato kombinace je navržena tak, aby alkalizovala vaše tělo, pomohla k očistě orgánů, jater a krve. Silně detoxikuje, proto funguje jako tzv. „hloubkový čistič".

A abychom zdravě podpořili hubnutí, je třeba dodržovat tyto zásady:

Snídejte

Pokud na snídani nemáte čas, protože si raději přispíte, děláte zásadní chybu. Kvalitní snídaně vám dodá energii a navíc působí jako startér metabolismu. Ti, kdo ráno pravidelně snídají, mají  v práci vyšší výkonnost a k obědu sní o mnoho méně. Vhodnou snídaní jsou třeba cereálie s jogurtem nebo ovesná kaše s ovocem. 

Pravidelně jezte 5-6 porcí denně

Příčinou neúspěchu v hubnutí může být kromě nedostatku fyzické aktivity i špatné rozložení jídel. Když celý den hladovíme, večer pak sníme, na co přijdeme. Náš organismus si navíc podvědomě vybírá kaloricky vydatná jídla, které si ukládá do zásob, protože zoufale potřebuje sílu a tuší, že další den nic nedostane. Paradoxně tak přibírá ten, který jí málo nebo téměř vůbec.

„Ano, je tomu opravdu tak. Organismus, který hladoví déle jak 3 hodiny se výrazně zpomalí a potom první jídlo, které sníme, putuje do tuků. Toto má na svědomí hormon kortizol, který nás i láká na nezdravé chutě," doplňuje terapeutka.

Jezte vyváženou stravu

Jíme, protože potřebujeme přijímat živiny, a to všechny a bez výjimky. Pokud snídáte rohlík s marmeládou, obědváte rizoto se zeleninou, večeříte zeleninový salát a mezi tím se sem tam odměníte cereální tyčinkou, sice dodržujete výše zmíněné zásady, ale výsledný efekt se nikdy nedostaví. Dopřáváte svému tělu mnoho sacharidů, ale například žádné bílkoviny. Každá živina, kterou tělo pozře, má své uplatnění a místo v našem jídelníčku, proto je třeba konzumovat vyvážený poměr sacharidů, proteinů, lipidů a ostatních látek. 

Pijte!

Sledovat osvědčený příjem tekutin 2,5 až 3 litry je při každodenním shonu velmi těžké. Přesto je voda nezbytná pro náš organismus a je třeba příjem přísně hlídat. Lidské tělo je tvořeno ze 70 % vodou, která je rozpouštědlem mnoha látek a vitamínů. Pokud pijeme málo, pozná to i náš šéf, protože lidé, kteří nedodržují pitný režim, jsou unavení a mnohem hůře se vyjadřují a soustředí. Takže před důležitou schůzkou nebo pohovorem určitě vypijte velkou sklenici vody a budete se sami divit, jak vám to dnes skvěle pálí. Navíc je třeba pitný režim doplňovat i kvůli denním ztrátám. Proč tedy máme tolik pít? Tělo vyloučí každý den 2 litry vody i více. „Tělesné ztráty jsou u každého velmi individuální. Močí vyloučíme přibližně 0,5-1,5l, 900 ml dechem a až 05 -1,5l v potu, a to převážně ve spánku. Jistě už chápete, proč je nutné příjem tekutin tolik hlídat, a předejít tak dehydrataci," doplňuje terapeutka Miloševičová.

Cvičte!

Nemusíte hned rozbít prasátko a běžet si koupit permanentku do nejbližšího fitka. Bez pohybu se to ale rozhodně neobejde. Správná fyzická aktivita ve vašem životě vám dodá nejenom energii a zaplaví tělo endorfiny, ale podstatně urychlí vaši snahu obléknout ty mini bikiny, které na vás mávají z výlohy. Při redukci hmotnosti je důležité vybrat ten správný sport a intenzitu. Pokud máte stejně jako Bridget Jones utkvělý pocit, že čím víc se budete trápit na rotopedu, tím více tuků ze sebe shodíte, mýlíte se. Vynikajícím ukazatelem, jak nalézt ten správný okamžik, kdy tělo nejvíc spaluje, je sledovat vlastní tepovou frekvenci. Ta ideální se projeví tak, že se dokážete bavit s lidmi kolem, aniž byste se zadýchávali a lapali po dechu. Pokud to tak je, zpomalte.  

Kombinujte pohyb

Stejně jako není vhodné jíst pouze stravu jednostranně zaměřenou, i cvičení by mělo být variabilní. Běhejte, jezděte na kole a bruslích, choďte do posilovny, zkrátka dělejte vše, kde kombinujete aerobní činnost s posilováním. Chystáte se na kolo? Vyberte trasu, kde jedete po rovině a ke konci vás to vede do kopce. Jízda po rovné krajině, může být příjemná na odpočinek, ale rozhodně při ní výrazně nezhubnete. Přílišné kopce vám zase zdvojnásobí svalovou hmotu, ale tukové zásoby kolem pasu zůstanou. Nezapomínejte při sportovních aktivitách doplňovat energii a na výlet na kole přibalit s sebou i malou svačinku. Vhodnou alternativou může být i proteinová tyčinka Herbalife, která nabízí skvělou možnost, jak zdravě doplnit potřebné nutrienty a přitom zůstat ve formě.

Choďte do práce pěšky

Patříte mezi radikální odpůrce sportu a raději byste snědla vlastní kecky, než je nazula a šla si zaběhat? Choďte pěšky. Využijte každého okamžiku, kdy se můžete projít. Jezdíte do práce hromadnou dopravou? Vystupte o pár stanic blíž a zbytek dojděte po svých. Jdete na kafe s kamarádkou na opačnou stranu města? Zapomeňte na taxík, auto nebo tramvaj, projděte se! Jestli se vám v hlavě honí argumenty, že nestihnete dojít na schůzku včas, uvědomte si, že s vidinou pozdního příchodu zrychlíte krok a vaše svižná chůze bude daleko efektivnější. A pokud jede k vašim dveřím výtah, řekněte mu provždy sbohem a upalujte po schodech….

Stanovte si reálné cíle a bavte se hubnutím

Jestli vás hubnutí do plavek bude omezovat a otravovat, velice brzo s ním skončíte. Pokud si navíc stanovíte měsíční limit deset kilo dole, patrně po třiceti dnech naprosto demotivované a zcela vysílené padnete do postele a plné vzteku a stresu sníte na protest dvě tabulky čokolády. Zvolte si cíle reálné, kterých snadněji dosáhnete a které vás povzbudí k těm dalším. Najděte si sama vlastní způsob, který bude vyhovovat jenom vám a hlavně přinese radost a potěšení. Zbavování se nadbytečných kilogramů nemusí být jen stresem a odříkáním. Využijte k tomu i práci s vaší myslí. Náš mozek je velmi dobrý společník, a pokud uvěříme, že dosáhneme optimální váhy bez zbytečných obav, hubnutí půjde mnohem snadněji.

Za dobré výsledky se odměňujte

Pokud zaznamenáte první výsledky, odměňte se třeba novými menšími kalhotami. Motivace je jednou z nejdůležitějších motorů pro správné a trvalé rozhodnutí dosáhnout optimální váhy. Pravidelně odpočívejte, navštěvujte místa, která vás rozveselí a rozmazlí. Pravidelná masáž, nebo pobyt v sauně vám udělá na těle i mysli mnohem lépe, než vysedávání s kamarádkou v kavárně a odříkání si šlehačkového dortu, který se na vás směje, už co jste přišla.

Nebuďte na sebe příliš přísní

Pokud se stane, že na něco budete mít nesnesitelnou chuť, dopřejte si toho velmi malé množství. Neznamená to, že se budete neustále cpát a toto chování omlouvat, ale když se ocitnete na oslavě narozenin nebo na svatební hostině, kde se právě krájí dort, nechte si ukrojit opravdu malý kousek a snězte z něj méně než polovinu. Užijte si naplno jeho chuť, vzhled, vůni, jezte všemi smysly a svému tělu to nevyčítejte. Dovolte si tuto neřest bez stresu pod podmínkou, že zítra půjdete z práce pěšky po celou cestu.

Pokud jste zhřešili více, nevěšte své rozhodnutí na hřebík, ale pokračujte ve svém zdravém životním stylu nanovo. Každý občas chybujeme. Je nutné si tuto chybu uvědomit a pracovat na sobě i nadále.

A TADY JE SLÍBENÝ JÍDELNÍČEK NA CELÝ TÝDEN!

Gramáž potravin je nutno vždy určit individuálně, dle pohlaví, zdravotního stavu, kondice, typu redukce, požadavků na úpravu váhy atd. Množství zeleniny se pohybuje 150-200g na porci, maso 80-120g, ryba 150g, rýže a brambor 80-100g, 100g vařených luštěnin, polévka 200g, svačina 150g, pečivo 60-120g, ovoce 100-150g.

Pondělí  

  • Snídaně - 250g ovesná kaše s hruškou, zelený čaj
  • Svačina -  jablko  s tvarohem a skořicí
  • Oběd -  krůtí plátek přírodní,  brambory, okurka (salátová)
  • Svačina - syrovátkový nápoj brusinka
  • Večeře -   celozrnný chléb, drůbeží šunka, kedluben

Úterý 

  • Snídaně - caro bez cukru, eidam sýr, dalamánek
  • Svačina - ovocný salát
  • Oběd - Losos na bylinkách, bramborovo-celerová kaše, mrkvový salát
  • Svačina - proteinová tyčinka citrónová
  • Večeře - celozrnná houska, brokolicová pomazánka, paprika

Středa

  • Snídaně - drůbeží šunka, tmavý chléb, čaj
  • Svačina - banánové pyré nebo přesnídávka
  • Oběd - rizoto s kuřecím masem, hlávkový salát
  • Svačina - tvaroh ovocný
  • Večeře - slunečnicový chléb s cottage sýrem a rajčaty

Čtvrtek

  • Snídaně- pohankové pečivo s lučinou, rajče
  • Svačina - sýrová jehla s jablkem
  • Oběd - pečené králičí stehno na zelenině a rýže natural
  • Svačina - celozrnný toast se sušenou šunkou, ledový salát 
  • Večeře - grahamový chléb, mozarella s rajčaty

Pátek

  • Snídaně- ovesná kaše s ovocem, bílá káva
  • Svačina - kiwi a tvaroh
  • Oběd -  špagety s česnekem a bylinkovou omáčkou
  • Svačina - jahody s bílým jogurtem
  • Večeře - kuřecí špíz se zeleninou na grilu, brambor

Sobota

  • Snídaně - celozrnný chleba, krůtí šunka, ředkvičky
  • Svačina - ovocný fresh
  • Oběd - zapečené celozrnné těstoviny s kuřecím masem, ledový salát
  • Svačina - proteinová tyčinka vanilkovo-mandlová Herbalife
  • Večeře -  zeleninový salát s tuňákem, vejce, knäckebrot

Neděle

  • Snídaně -  rýžová kaše s banánem, bylinkový čaj
  • Svačina  - mandarinka
  • Oběd - bulgur, krůtí čína s hlívou ústřičnou
  • Svačina - jogurtový nápoj
  • Večeře - luštěninová polévka, tmavý dalamánek

--------------------------------------------------------------------------------

Potřebujete poradit, jak zhubnout?

Něžné detaily i nečekaná jednoduchost. Top manikérkou Instagramu je Tina Goldsteinová | Video: Instagram/Betina Goldstein
reklama
reklama
reklama