reklama
 

Překyselené tělo: koledujete si o smrt

V důsledku současného životního stylu, na který jsou mnozí z nás dokonce hrdí, trápí lidstvo civilizační choroby: předčasně stárneme a umíráme dřív, než je nutné. K nejnebezpečnějším  degenerativním zdravotním problémům  naší doby patří překyselení organismu.

Foto: Profimedia.cz

JAK JE TO SPRÁVNĚ?

Acidobazická rovnováha - vyrovnanost mezi kyselinami a zásadami v těle. Přesně tak jako má být teplota těla nastavena na 36, 6 0 C, představuje ideální pH krve 7, 365. Hodnota pH moči by se měla pohybovat mezi 5, 5 - 7, tedy měla by být mírně zásaditá, nižší hodnoty ohrožují rovnováhu v organismu. Činnost všech tělesných orgánů je podřízena vyrovnanému pH krve.  

 

V důsledku současného životního stylu, na který jsou mnozí z nás dokonce hrdí, trápí lidstvo civilizační choroby: předčasně stárneme a umíráme dřív, než je nutné. K nejnebezpečnějším  degenerativním zdravotním problémům  naší doby patří překyselení organismu.

Dosud se však této tématice nevěnuje pozornost, a už vůbec ne taková, jakou by si problém zasluhoval. Dopady a souvislosti mezi překyselením a chabým zdravím stonajících jedinců uniká nejen pacientům, ale i oficiálním naukám o zdraví.

O citrónu to není!

Vnitřní prostředí těla by mělo mít charakter mírně zásaditý. Chybné návyky ve stravování vedou k tomu, že podíl zásaditosti v lidských tělech neustále klesá.Vyrovnaný poměr mezi kyselými a zásaditými látkami přitom tvoří základ zdraví.

Podle významných autorů nelze při zachování acidobazické rovnováhy příliš výrazně onemocnět. Naopak porušením této rovnováhy si přivodíme, nebo alespoň zhoršíme, celou řadu nemocí.

Naše těla jsou stvořena tak, aby fungovala jako vyvážený celek - ovšem je-li dodržena již zmíněná zásadní acidobazická rovnováha. Překyselení má sedm stupňů, sedmý vede k degenerativním chorobám včetně rakoviny. 

Mezi nemoci z překyselení patří

  • Chronická únava
  • otoky
  • alergie, ekzémy, astma
  • poruchy imunity
  • artróza, artritida, degenerativní poškození kloubů
  • osteoporóza
  • gynekologické záněty a výtoky
  • zácpa, průjem
  • neplodnost
  • metabolické poruchy, např.cukrovka
  • nadváha
  • přecitlivělost a trvalá podrážděnost.

Jak vzniká překyselení?

Překyselení organismu nejen přináší nemoci, ale především zbavuje tělo minerálů (vápníku, draslíku, sodíku a hořčíku), když nezbytně potřebuje neutralizovat kyseliny. Dlouhodobě překyselený organismus si odebírá vápník z kostí, což vede k osteoporóze, také k ochabnutí svalů a jejich únavě.

Nedostatek vápníku ohrožuje fungování imunitního systému, který aktivuje enzymy. Tělo se snaží zbavit kyselin kůží a tak produkuje ekzémy, akné, vředy, vyrážky, bolesti, otoky. Nedaří-li se kyseliny v těle neutralizovat, ukládají se v srdci, v žilách, v játrech či pankreatu, případně v tukových tkáních (prsa, boky, stehna, mozek).

Skladiště kyselin známe jako polypy, cysty, kyselé krystaly, nádory, bradavice, skvrny apod. Tzv. fyziologické choroby těla jsou většinou výsledkem dlouhodobě příliš kyselého prostředí v těle. 

Nejčastější příčiny překyselení

  • Nesprávná výživa - přejídání, nadbytek bílkovin, cukru, alkoholu, nikotinu, nasycených mastných kyselin, jedů, potravinových přísad a barviv, chlór v pitné vodě.
  • Špatné stravovací návyky - nedostatečné žvýkání, které podporuje kyselinotvorné střevní kvašení.
  • Nerovnoměrný poměr spotřebovávaných potravin kyselinotvorných a zásadotvorných.
  • Špatný životní styl - povrchní dýchání, nepravidelné stravování, kouření, alkohol, nedostatek pohybu.
  • Nedostatek tekutin v potravě - hlavně v tuku a v pojivových tkáních těla roste koncentrace kyselých odpadů.
  • Zloba, agrese, stres a nahromaděná duševní zátěž.

Už řecký historik Hérodotos postřehl, že „národy, které jedí maso, mají sklony k válčení, a lidé projevují ve vzájemných vztazích vztek, odcizení a smyslovou náruživost. Jedlíci masa byli udatní, smělí a neohrožení". 

Vyplavme kyselost a jedy

Tělo se zbavuje kyselin výdechem z plic (odstraňuje zejména kyselinu uhličitou), ledvinami (přes močový měchýř), játry, střevy, potními žlázami a kůží (pocením). Pozorujete-li někdy, že se náhle zpotíte, jde o neklamný příklad reakce na jídlo příliš sladké nebo příliš moučné.

Překyselení se lze zbavit! Sportujme, především lehce (chůzí s holemi),  dýchejme zhluboka, kdykoliv si na to vzpomeneme (celá tzv. moderní civilizace dýchá jen povrchně),  doplňujme minerály  a vitaminy (ve stravě), pijme zásadité nápoje (včetně odkyselujících čajů, např. zeleného ovesného), provádějme zásadité koupele a dostatečně spěme.

Lví podíl potravy

Ženy se zbavují překyselení menstruací, později o ně musí dbát samy. Muži tuto možnost nemají, což bývá častým důvodem brzké ztráty či šedivění vlasů (například).

Poměr stravy zásadité a kyselé by měl být 4:1. Přírodní národy dávají přednost syrové stravě před čímkoliv kvasícím. Proto se doporučuje sníst denně pět porcí zeleniny a méně sladkého ovoce na úkor tzv. běžné stravy.

Nápoje z koly jsou snad nejhorším překyselujícím dárkem. Nezřízená spotřeba masa škodí všem.  Stejně tak spotřeba cukru (včetně medu) a cukrovinek. Škodlivá jsou jídla typu light. Volte celozrnný chléb a pečivo.  Důkladně žvýkejte!

Vitaminy jsou důležité, ale nemá-li tělo minerální látky, jejich efekt klesá.  Nadbytek kyselosti v těle se projevuje svěděním (i hlavy), které se často dostaví bezprostředně po požití většího množství cukru. Máte-li hlad mezi hlavními jídly, nesahejte po sladkém, ani po přesolených brambůrkách. Vezměte si zeleninu. A myslíte-li odkyselení vážně, vzdejte se kávy, černého čaje, alkoholu a tabáku.

Zásaditá je všechna zelenina, avokádo, ananas, papája, datle a fíky, meloun (při překyselení organismu účinkuje nejrychleji). Doporučují se jablka ( se slupkou i jádřincem), banány, hrozny.

Zkuste to zvenčí!

Svědí vás pokožka na těle i ve vlasaté části hlavy, nebo máte výrazně suché holeně nohou? Odpovíte-li dvakrát ano, je to jasné - jste překyselení.

Návod na koupel je celkem jednoduchý - položte se do vany plné zásadité vody. Hodnota pH musí být daleko za neutrálním bodem, přeměřte lakmusovým papírkem. Potřebujete zásadité mýdlo (nikoliv s neutrální pH hodnotou, ideální je např. mýdlo jádrové), kterého rozpustíte tolik, až se voda zakalí. V ní pak prožijte příjemnou hodinku nebo dvě. Mezitím se každých deset minut masírujte kartáčem nebo hrubou žínkou vždy směrem k srdci! 

Nebo si aspoň udělejte si umyvadlo zásadité vody a máčejte si v něm nohy po stejný čas (aspoň hodinu). 
Kyselost se bude uvolňovat i po koupeli, počítejte se svěděním. Koupele i nohy v lavoru se doporučují 2x v týdnu. Nesnažte se ve zbylých dnech naplnit vanu pěnou do koupele. Ta totiž  odkyselení brání.

Zásadité ponožky a obklady

Zásadité ponožky vzniknou namočením bavlněných ponožek s volným lemem do solanky (roztok ze soli nikoliv kuchyňské, tedy z himálajské apod.). Rovněž zkontrolujte pH vody, avšak necháte-li roztok nějakou dobu vznikat, je hotový v okamžiku, kdy v něm ještě zbývají nerozpuštěné krystalky. Ty můžete vyjmout a použít příště.

Ponožky vyždímejte, natáhněte na nohy, přetáhněte přes ně ještě jedny teplé vlněné ponožky, a jděte spát. Podobně lze vytvořit solný obklad. Ani toto opatření nedělejte denně.

Během popsaných kúr dbejte na dostatečnou spotřebu tekutin (zásadité vody bez bublinek, bylinkových čajů či zeleného ovesného čaje) a minerálů, které k odkyselení přispívají. 

A co duše?

Ke tvorbě kyselin v těle velice výrazně přispívá stres. Odvážní vědci soudí, že jsme zatíženi stresem 100 000 x víc než naši prapředkové před sto lety.  Přiznejme si, že nadměrný stres si často způsobujeme sami i v situacích, kdy je možné se mu vyhnout. Dalším zdrojem kyselin v těle jsou negativní pocity jako hněv, smutek, nenávist, závist apod.

Hladinu kyselin zvyšuje i nedostatek volného času a opravdového odpočinku (nikoliv mezi přeplněnými regály obchodních domů).

Tělo nefunguje jen tak jednoduše, že jsme mrzutí a v nenáladě jenom proto, že máme v těle mnoho kyselin po požití dortů apod., funguje i opačně.  Nahrazujme proto negativní pocity pozitivními. Ostatně, právem se říká, že mnoho nepřátel nejspolehlivěji naštveme, když se chováme pozitivně a jejich „nenáladu" velkoryse přehlížíme.

Anna Vejvodová 


 

Něžné detaily i nečekaná jednoduchost. Top manikérkou Instagramu je Tina Goldsteinová | Video: Instagram/Betina Goldstein
reklama
reklama
reklama