reklama

Víte, jak se vyrábí vaše boty? Anna Polívková varuje

Virální video s Annou Polívkovou ukazuje, jakým způsobem se vyrábí možná i vaše boty.

Foto: Change Your Shoes

Virální video s Annou Polívkovou se šíří internetem jako lavina: herečka se v něm vydává na strastiplnou cestu napříč kontinenty, aby se dopátrala původu našich bot.

Anna Polívková se stala tváří veřejně prospěšné kampaně za lepší pracovní podmínky výrobců bot. Ti pracují ve třetím světě na pokraji chudoby, vystaveni chemikáliím, které poškozují jejich kůži, způsobují dýchací potíže a zvyšují riziko výskytu rakoviny. V dílnách často pracují i děti.

Právě na špatné podmínky dělníků a neprůhlednost globálního dodavatelského řetězce obuvnického průmyslu upozorňuje celoevropská kampaň Obuj se do toho, jejíž součástí je i zmíněný video spot. Za tvorbou kampaně a jejím šířením stojí české kreativní studio Družina. 

Česko hýbe Evropou

"Měli bychom doručit informaci 19 milionům lidí v celé Evropě. Doufáme že nám v tomto nelehkém úkolu video s Aničkou Polívkovou pomůže. Zatím na něj máme jen dobré reakce, internetem se šíří samo," říká jeden ze zakladatelů studia Družina a režisér spotu Jan Látal.

Češi se tak stávají hybnou silou celoevropské kampaně za zodpovědný obuvnický průmysl. "Nejde jen o špatné podmínky pracovníků, ale i o naše zdraví. Jedovaté oxidy chromů používané při výrobě bot totiž mohou zůstávat v obuvnické kůži a vážně poškodit i naše zdraví. Právě to bychom chtěli změnit," dodává Anna Lazorová ze společnosti Na Zemi, českého partnera kampaně.

Stačí se zajímat

“Jsem šťastná, že jsem mohla být součástí kampaně Obuj se do toho,” říká sama Anna Polívková. "Můžeme být dál lhostejní, ale nemyslím, že můžeme být opravdu šťastní. Myslím, že západní společnost by se měla učit být smutná a empatická. Je to klišé, ale stačilo by tak málo. Jen aby se každý informoval o tom co nosí, co jí, a jaký to má vliv na celý svět ale i na naše blízké okolí. Třeba si místo světoznámých tenisek koupíte botasky.” 

Kampaň má za cíl nejen informovat, ale také mobilizovat jedince za pomoci mobilní aplikace, která má symbolizovat virtuální pochod na Brusel a spojit všechny, kterým není tématika lhostejná. Dlouhodobým cílem kampaně je umožnit spotřebitelům zjistit, v jakých podmínkách byly jejich boty vyrobeny skrze přísnější regulaci obuvnických firem.

Podívejte se na zmiňované video:

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Velký test finanční gramotnosti: Prošli byste?

5 důvodů, proč zrušit účet na Facebooku

Překvapivé video: Jak hodnotíte sebe a co vidí blízcí?

reklama
reklama
reklama