reklama
 

Abyste děti nenutili snídat: Zelená chutná skvěle!

Stravovat se bio: je to jen módní trend úspěšných singles, co mají čas o sebe pečovat, nebo záležitost rodin s dětmi? A má to vůbec smysl?

Zdravá snídaně
Zdravá snídaně | Foto: Profimedia.cz

Stravovat se bio: je to jen módní trend úspěšných singles, co mají čas o sebe pečovat, nebo záležitost rodin s dětmi? A má to vůbec smysl?

Dát dítěti to nejlepší je touha stará jako lidstvo samo. Jen názory na to, co je a není zdravé, se v průběhu let mění. V současné době se západní společnost navrací k přírodě a mnohdy objevuje to, co naši předkové považovali za samozřejmé.  Vzniká tak celý systém známý pod pojmem bio. Normy pro bioprodukty jsou dány zákonem a přísně sledovány. Zákonu podléhá i samotné označení bio.

Biopotraviny: zdravé a šetrné

Podmínkou je, aby takový produkt pocházel ze systému ekologického zemědělství. Kontrole podléhá celý proces od pěstování přes zpracování až po prodej výrobků. Bio tedy neznamená jen fakt, že je potravina zdravější než konvenční výrobek. Jde také o to, že zemědělská výroba s ní spojená nemá negativní dopady na životní prostředí.

„Samozřejmostí je absence aromat, barviv, konzervačních látek, zahušťovadel a geneticky modifikovaných potravin. Kvalitu zvyšuje přítomnost omega-3 mastných kyselin z bio řepkového oleje, které podporují správný vývoj nervových buněk. Důležité je rovněž šetrné zpracování potravin pomocí páry," vyjmenovává přednosti Alena Landová, marketingová manažerka společnosti HiPP.

Děti a snídaně: každodenní boj

A leckdy předem prohraný. Ratolesti většinou argumentují tím, že nemají hlad nebo že spěchají. A rodiče často podlehnou rannímu shonu a snídani jim odpustí. Přitom je snídaně velmi důležité jídlo: podporuje soustředění ve škole, snižuje riziko obezity, pomáhá předcházet vysoké hladině cholesterolu v krvi a bolestem břicha. Pravidelná strava pro tělo znamená méně stresu a energetických šoků. Prostě samé výhody. Jak tedy vymyslet snídani, do které nebudete muset děti nutit?

Cereálie, mléko, ovoce

V dětské snídani by neměl chybět vápník hořčík, fosfor, vitaminy A, C, B2, B12 a trochu sacharidů jako zdroje energie, který nastartuje organismus. Pokud smícháte cereálie s müsli a více druhy nakrájeného čerstvého ovoce a vše zalijete plnotučným mlékem, získáte ideální jídlo, které dítě bezpečně na delší dobu zasytí a je zdrojem většiny doporučovaných látek. Výhodou je i snadná příprava, kterou zvládnou děti samy. Jenom je třeba dát pozor na složení cereálií: ideální jsou sypané nedoslazované směsi müsli s oříšky a sušeným ovocem.

Lahodný „zelený džus"

A pokud vaše dítě právě nefandí sypaným směsím, můžete ho „nachytat" na nečekaně lahodný a léčivý nápoj, který připravíte během pár minut. Základem je něco zeleného (salát ledový, hlávkový, římský, lollo biondo, endivia, špenát, rucola, polníček, řapíkatý celer, kapusta kadeřávek), banány a dýňové semínko. Jak na to?

Začnete tím, že večer namočíte 2 lžíce dýňového semínka, aby změklo a zesládlo. Ráno pak vyberete zeleninu, na kterou máte chuť, a odšťavníte ji na lisovém odšťavňovači. Šťávu nalijete do mixeru, přidáte 5-6 banánů, připravená dýňová semínka a rozmixujete. Za pár minut máte 2-3 porce výtečného nápoje, který dodá sílu do celého dopoledne. Rozhodně po něm neucítíte únavu a navíc - děti ho milují!

zdroj: www.hipp.cz, freshforlife.cz, www.mixit.cz

Doporučené dětské snídaně

  • celozrnné pečivo se sýrem
  • müsli tyčinky s ovocem a jogurtem
  • müsli s ovocem a mlékem
  • vafle s jogurtem a ovocem
  • smoothies: čerstvé mléčné ovocné koktejly

Něžné detaily i nečekaná jednoduchost. Top manikérkou Instagramu je Tina Goldsteinová | Video: Instagram/Betina Goldstein
reklama
reklama
reklama