Nakupujete rádi v outletech? Víme, na co si dát pozor
Nákupy v outletech nejsou vždy jen výhodné. Víme, na co byste si měli dát pozor, abyste svoje peníze neutráceli zbytečně.
Baví vás móda, chcete se oblékat dle aktuálních trendů, potrpíte si i na luxusnější značky, které ovšem něco stojí? Pak jistě víte, že mnoho světových módních domů má i své outlety, kde lze jejich zboží pořídit za výrazně nižší cenu. Nebo je to zase jen trik na zblblého zákazníka? Co když je to s outlety trochu jinak, než si všichni naivně myslí?
Všichni vám vypráví o tom, jak mají tričko od Ralpha Laurena za pár korun, luxusní svetr od Huga Bosse za zlomek původní ceny, a také neváhají dodat, že nechápou, jak je možné, že v těch oficiálních obchodech někdo vůbec nakupuje, když v outletu to mají úplně stejné a mnohem levnější. Pravda, pokud by to tak bylo, byl by jeden opravdu bláhový, kdyby takové výhodné koupi odolal.
Kvalita je stejná. Nebo ne?
Bohužel je tomu ale trochu jinak. Módní domy vyrábí speciální edice pro outlety. Nejde o to, že by jednotlivé kusy oblečení či doplňků byly podle jiných návrhů, ale mají jinou kvalitu použitého materiálu. Kolekce určené pro outlety jsou z mnohem horších materiálů a gramáž látek je často nesrovnatelně nižší. Některé velké značky dokonce mají divize, které vyrábí pouze pro outlety. Je otázka, zda je to vůbec ještě stejná firma.
Čtěte také: Radíme mužům: Co obléknout či obout do práce i na rande
Dáme vám příklad. Rok 2009, Regent Street v Londýně a luxusní kožená taška od známého návrháře za v přepočtu 8 330 Kč. Jednalo se o novinku, která teprve před několika dny spatřila světlo světa. Rok 2012, Praha, nejmenovaný outlet, tatáž kožená taška, opět se tváří jako novinka (první chyba), původní cena 9 800 Kč (druhá chyba) zlevněna na 6 620 Kč. A jaká je tedy realita? Tašku z outletu koupíte po třech letech, co se válí kdesi ve skladech, jen o 1 700 Kč levněji. Tak přece outlet fungovat nemá, říkáte si, ono to tak ale bohužel je.
Nenechte se oklamat
Marketing outletů bohužel často zahrnuje podobné triky, které mají oklamat a zmást nakupujícího. Pod záminkou toho, že sleva je veliká, si zákazník kupuje produkt, který v žádném případě nedosahuje, ani nikdy nedosahoval hodnoty, jež je uváděna na původní visačce.
Další velkou nevýhodou outletů je, že se tu někdy musíte v oblečení doslova prohrabávat. Někdo se v tom vyžívá, jiný jakmile vidí sebemenší frontu nebo špatně složené zboží, bere nohy na ramena. Lidi se hádají o poslední kus v dané velikosti, supí, že je jejich velikost vyprodána nebo jsou nepříčetní z front na zkušební kabinku. A to vše kvůli zdánlivé slevě na zboží, které je několik let staré. A nejhorší na tom je, že někdy člověk vlastně utratí mnohem více, než původně chtěl, jelikož ty slevy vypadají tak lákavě, že to tam přece není možné nechat.
Novinky v ouletu?!
To je jeden z největších omylů a zároveň další velké marketingové lákadlo. Vše je novinka. Ono by se snad zdálo, že v outletech není žádné starší zboží. Pak je ale s podivem, že na věšácích v outletech jsou například stejné věci jako na podzim loni. Chytrý merchandiser vše jednoduše přemístí tak, abyste si to ani neuvědomili.
Na druhou stranu je ale potřeba si uvědomit, že každý outlet je jiný, a ač je většina z nich podobná těm, co jsme právě popsali, dají se najít i takové, které se snaží o jiný přístup. V outletech se dá jistě narazit i na pěkné kousky a to, že jsou třeba starší, vůbec nevadí, jelikož může jít o nadčasové zboží. Musíte si ale dávat dobrý pozor a sledovat ceny i v retail obchodech, než do outletu vyrazíte.
Zdroj: MuživČesku.cz
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Lepší pleť i postava: 8 rad, jak zkrásnět během spánku
Základní výbava na podzim: Košile a mokasíny
Kancelář s tobogánem a hospodou? Splněný sen!