1.

Na letošních Andělech rozhodně nebyla nouze o zajímavé, zábavné a excentrické outfity. Hudební ceny tradičně poskytují větší volnost v oblékání než filmové nebo divadelní události — a zároveň si říkají o větší dávku kreativity. Tahle premisa byla letos z větší části naplněna. V některých případech ale tvořivost ustoupila prvoplánové provokaci a lacinému odhalování kůže. I to však k těmto cenám zkrátka patří.
Mariana Prachařová se pokusila jít proti proudu — v objemných bílých šatech s množstvím stuh a doplňky v identickém odstínu vsadila na snovou nevinnost. Jenže místo promyšleného konceptu výsledek připomínal spíš kostým na téma „nevěsta na útěku“. Celkový dojem navíc narušil tmavý a těžký make-up, který se k jinak subtilnímu outfitu moc nehodil.
2.

Tonya Graves letos vsadila na výraznou barevnou hru a přišla v outfitu, který okamžitě evokoval kanárka — a to doslova. Jemný žlutý odstín šatů měl v sobě jistou eleganci až vznešenost, tu ale narušil modrý tyl, který působil jako cizorodý prvek. Zpěvačka se pokusila celkový dojem zachránit modrými rukavicemi, bohužel však v odlišném odstínu, což výsledku příliš neprospělo.
Na komkoli jiném by tahle barevná kombinace snadno sklouzla k módnímu faux pas — nejen kvůli nejednotnosti tónů, ale i díky nechtěné asociaci na řetězce typu Ikea nebo Lidl. Překvapivě právě Tonya Graves ale dokázala celkový styling ustát. Ne bez výhrad, ale s osobitostí, která mnohdy zachrání i to, co by jinde zcela selhalo.
3.

Červené není nikdy dost — alespoň podle Bereniky Kohoutové, která se na letošních Andělech rozhodla vymanit z role nenápadné pozorovatelky a sáhla po rudé ofenzivě od hlavy až k patě. Monochromatický model složený z overalu, saka a ladících sandálů měl potenciál zazářit, ale něco tu nehrálo.
Přestože jednotlivé kusy spolu ladily, výsledný efekt působil dojmem, že outfit nosí Bereniku, místo aby to bylo naopak. Sebevědomí styling podobného typu potřebuje — a tady jako by mu chyběl přirozený tah na branku. Zkrátka, snaha o módní prohlášení byla patrná, ale vyznění zůstalo někde na půli cesty.
4.

Rozálie Havelková si systematicky buduje pověst enfant terrible české módní scény — a není to vůbec špatná pozice, zvlášť v kontextu místní často mdlé a opatrné estetiky. Je ale zřejmé, že za poslední rok ušla kus cesty. Zatímco loni na Andělech šokovala doslova v pytli od brambor, letos přišla s podstatně propracovanějším modelem.
Výrazné žluté šaty doplnila sérií extravagantních doplňků, které možná na první pohled působily jako chaos, ale zároveň v sobě nesly určitou myšlenku. Celek byl sice roztříštěný, ale nelze mu upřít odvahu a jasný rukopis. A v moři konfekční nudy je i neuspořádanost vítaným osvěžením.
5.

O dávku excentričnosti se pravidelně pokouší i Martina Pártlová. Letos na Andělech zvolila model s výrazným zebrovitým vzorem, doplněný o asymetrický střih a rozparek. Na papíře to zní jako odvážná a zajímavá volba — v praxi ale výsledek působil spíš jako záchrana šatů z loňské party.
Celkový styling postrádal větší nápad nebo důslednost, jakou si takto dominantní vzor žádá. Excentričnost je vítaná, ale musí být podepřená jasnou vizí. V tomto případě šlo spíš o snahu být jiná za každou cenu než o skutečně přesvědčivý módní výstup.
6.

Champagne, případně nude odstíny, zažily své módní vrcholy už před pár sezonami — a dnes často působí spíš jako sázka na jistotu než výraz osobního stylu. V podání Lucie Bikárové bohužel béžová třpytivá nuda nijak zvlášť nepřekvapila.
Co zachraňuje celkový dojem, je výrazný a elegantní dekolt, který dodává jinak fádnímu modelu trochu potřebné drama. Zároveň se ale celý styling zbytečně utápí v těžkém make-upu, který zastiňuje jemnost barev i celkovou siluetu. Výsledkem je nevyvážený look, který zůstává na půli cesty mezi glamourem a zapomenutelností.
7.

Anna K. sází na osvědčenou jistotu — a dělá dobře. Nesnaží se o módní senzaci, ale zároveň se vyhýbá přešlapům, které často provázejí snahu o originalitu za každou cenu. Zůstává věrná svému stylu a černo-černý outfit jí přirozeně sedí.
Minimalismus doplnila několika decentními stříbrnými šperky a masivními botami, které dodaly jinak strohému looku správnou dávku drsnosti. Neohromí, ale ani nezklame — a v kontextu večera, kde se to módními experimenty jen hemžilo, působila její uměřená elegance jako příjemná kotva.
8.

Hvězdičky z reality show jsou na červeném koberci vždycky snadno rozeznatelné — hlavně díky tomu, že se snaží prostě moc. Ani tentokrát to u Marie Pavlové a Nikol Treterové nebylo jinak. Výstřihy, průřezy, rozparky, flitry — co se dalo nabídnout, to obě dámy nabídly.
Treterová pak vyčnívala tím, že svým korzetem vytlačila prsa tak vysoko, až připomínala nafukovací míčky. Snažila se zaujmout, ale efekt působil spíš jako přehnaná snaha o pozornost než skutečně promyšlený styling.
9.

Letošní Anděl se skutečně rozjel v barvách, a modrá rozhodně nechyběla. Na červeném koberci se objevily dva modré outfity, které ukázaly, že tato barva má potenciál — ale možná by si zasloužila trochu zkušenější přístup.
10.

Natálie Kotková na Andělech vnesla do červeného koberce trochu experimentální ležérnosti svým džínovým outfitem. Džínová sukně, do které zastrčila oversize černé sako — nebo snad košili? — tak, že okraje trčely ven, se snažila naplnit požadavky na kreativní black tie. K tomu přidala džínové kozačky, které celý look doplnily.
Přesto vzhledem k určité slavnostní atmosféře události se nabízí otázka, jestli tento outfit nebyl až příliš ležérní, a to i s ohledem na avantgardní snahu o kreativitu. Možná by to chtělo víc vyvážit mezi uvolněností a elegancí.
11.

Zcela opačně na to šla Denisa Pfauserová. Červená róba přes jedno rameno byla možná až příliš elegantní pro uvolněnou atmosféru Andělů a spíše by se hodila na Českého lva. Model je rozhodně hezký a slušivý, ale na hudebních cenách působí svým vyzněním poněkud mimo. V tomto případě elegance trochu přebíjí atmosféru, která si žádá spíš kreativitu a uvolněnost.
12.

Když už je řeč o Českých lvech, tento outfit už jsme někde viděli — a to přímo na letošní akci. Když se v poloprůhledném modelu s korzetem objevila Tereza Ramba, začali jsme trochu pochybovat o její módní soudnosti. V kontextu uvolněnější atmosféry hudebních cen se dá Ewu Farnou obhájit, že podobný outfit k Andělům rozhodně sedí víc.
Zbytek stylingu — zejména rozpuštěný účes — ladí s róbou mnohem lépe a působí přirozeněji. Stříbrná kabelka je však otázkou. Zatímco ostatní prvky outfitu zapadají, její přítomnost vyvolává pochybnosti, zda to nebylo příliš.
13.

Zásadní problém s tímto modelem, a to, že je z určitých úhlů mimořádně nelichotivý, bohužel nezmizel. Po Českém lvu musela Ewa Farna vědět, do čeho jde, a přesto se rozhodla pro róbu, která zdůrazňuje všechny špatné proporce. I když je outfit jinak na Anděly relativně vhodný — resp. kde jinde by se mohl hodit? — tato volba ji poněkud zrazuje.
14.

Nebyla to samozřejmě jediná odvážná volba toho večera. Vedle Farné se na červeném koberci objevila zpěvačka Annet X, která nadšeně pózovala v poloprůhledném černém topu doplněném plyšovou olivově zelenou minisukní.
15.

Nikol Moravcová také vsadila na nude dojem, ale její volba šla jiným směrem — třpytivou róbu doplnila oversize sakem v khaki odstínech. V kombinaci s líčením, zejména matnou rtěnkou, to celé vyznívá velmi dobře. Otázkou však zůstává, zda celkový dojem je opravdu pozitivní, zejména kvůli podivným špičatým balerínám, které outfit spíše zbytečně táhnou dolů a kvůli nimž působí Moravcová pod sakem neforemně.
16.

Minimalistický mentolový outfit netradičního střihu, se zajímavými zakřiveními, působil retro i futuristicky zároveň. Kombinace těchto prvků vytvořila dojem, který je na jednu stranu osvěžující, na druhou ale trochu nejednoznačný, protože balancování mezi těmito dvěma estetikami není vždy snadné.
17.

Žofie Dares Dařbujánová se ráda pokouší zaujmout extravagantními outfity, ale ne vždy se to podaří tak, jak by si představovala. Přemíra černé barvy totiž podtrhla její bledou pleť, která působila až nezdravě. Černé saténové mašle na průhledných rukavicích navíc vypadaly spíše jako smutný kýč než módní doplněk, což celý dojem ještě více zpochybňuje.
18.

Natálie Halouzková přišla v dlouhé červené sukni a černém strukturovaném topu, který zepředu působil téměř jako brnění. Zezadu a z boku však outfit odhalil pohledy, za které byli fotografové vděční.
19.

O módní chaos na červeném koberci Andělů rozhodně nebyla nouze. Další mentolový outfit se záplavou volánků by možná mohl připomínat šatičky pro vílu, ale tento dojem byl silně potlačen metalickou bundou. Není to úplně špatný look, ale působí už trochu zastarale. Možná by fungoval v roce 2011, ale dnes už se zdá spíše mimo.
20.

Rapperka Šarlota tentokrát nešla cestou neonových nebo jiných bláznivých outfitů. Vsadila na černou, ale přesto nezklamala zajímavou hrou různých materiálů. Nějakou tu dramatičnost přidala i vlečka táhnoucí se z overalu, stejně jako výrazné líčení, které celý look podtrhlo.
Další zajímavé články
Mohlo by vás zajímat







