reklama
 

Sbohem, celulitido: Naučte se účinnou tuina masáž

Jednou z účinných zbraní proti celulitidě je tuina masáž. Jak ji provádět sama doma?

Foto: Isifa/Thinkstock

Obzvlášť v tomhle období, kdy se po dlouhé zimě zase začínáme odhalovat, přemýšlíme, jak se zbavit pomerančové kůže, která se tvoří nejen na stehnech a zadečku, ale někdy i na břiše či na pažích. Dobrou zprávou je, že účinný boj existuje. Jednou ze zbraní může být i tuina masáž.

Velmi dobře fungují různá estetická ošetření, ale nepodceňujte ani speciální krémy. Když už nic jiného, alespoň vás jejich aplikace donutí kůži promasírovat. A to je to nejdůležitější - kožní buňky musí být v pravidelném pohybu, aby nezačaly zahálet, netvrdly a netvořily nenáviděnou celulitidu.

Samozřejmě můžete rozmasírovat i ty již zatvrdlé, ovšem závisí na stádiu celulitidy, zda se jí budete moci zbavit, nebo jen zmírnit. Změnu ale určitě uvidíte.

Co je tuina masáž?

Tuina masáž je založena na učení tradiční čínské medicíny a její název se dá přeložit jako "uchop a tlač". Při masáži se používají prsty, dlaně, pěsti, předloktí a lokty a kombinují se různé stimulační a masážní techniky jako rolovací, protahovací, zahřívací a akupresurní terapie. Tato terapie se navíc někdy doplňuje baňkováním, akupunkturou, bylinkami a také cvičením. 

"Cílem tuina masáží je nastolit v organizmu harmonii, odstranit blokády v meridiánech, a tak rozproudit energii a podpořit její zdravý tok v celém těle," říká terapeut Martin Bouška z Centra čínských a thajských masáží v Praze a upřesňuje: "Tuina masáž dodává všem tělesným buňkám energii, navíc posiluje imunitu, pomáhá při únavě a stresu, stimuluje krevní i lymfatický oběh, odplavuje toxické látky. Svými účinky pozitivně ovlivňuje nejen naši vnitřní pohodu, ale také vzhled. Proto se tato terapie využívá nejen jako součást léčby a rehabilitace, ale také jako relaxační masáž a doporučuje se i jako součástí programů zaměřených na hubnutí a zlepšení stavu pokožky."

Jak na ni?

Tradiční tuina masáž se stejně jako jakákoli jiná provádí ve specializovaných salonech, ale máme pro vás pět technik, které zvládnete velmi snadno i doma.

Před masáží si v místnosti vytvořte příjemnou atmosféru pomocí klidné relaxační hudby a jemného osvětlení, k uvolnění těla si dopřejte teplou koupel či sprchu, případně několik protahujících cviků. Tuina masáž se provádí "nasucho", přes lehké oblečení. Pro našich pět vybraných technik můžete ale použít tělové mléko. 

Uvidíte sama, co vám bude vyhovovat více. První varianta má tu výhodu, že ji můžete provádět v podstatě kdekoli a kdykoli, třeba i v práci za stolem, nebo večer u televize. U druhé možnosti znásobíte účinek díky speciálnímu složení zpevňujících krémů.

1) Masáž stehen

Obě ruce položte na levou nohu tak, jak vidíte na obrázku. Stehno masírujte dlaněmi – postupujte krouživými pohyby shora dolů po obou stranách stehna až ke koleni. Krouživými pohyby se vraťte zpět. Posuňte ruce o kousek stranou a stejným způsobem promasírujte celé stehno. Používejte rytmické krouživé pohyby, pracujte s větším přítlakem než u úvodního prohřívání. Pak namasírujte i druhé stehno.

2) Masáž palcem ruky

Položte ruku na vnější stranu stehna levé nohy. Prsty směřují dolů. Nyní palcem tlačte kůži po stehně rovně dolů až ke koleni. Pohyb opakujte o kousek vedle, až postupně promasírujete celé stehno. Po celou dobu tlačte stejně silně. Tak postupujte i na druhé noze a při masáži paží.

3) Odtahování kůže

Ruce položte vedle pupíku – jednu vpravo, druhou vlevo. Palcem a ukazováčkem uchopte záhyb kůže, kožní řasu jemně odtáhněte od těla a pusťte. Pracujte rytmicky, ale jemně, postupně přidávejte na síle. Tímto způsobem promasírujte důkladně kůži na břiše a stejným způsobem promasírujte i vnitřní stranu paží.

4) Masáž hřbetem ruky

Položte malíkovou hranu pravé ruky pod levé rameno. Paži masírujte plynulým pohupováním/válcováním hranou ruky směrem dolů a zpět tak, jak vidíte na obrázku. Pohybujte rukou rytmicky středně silným tlakem. Tímto způsobem namasírujte celou horní část paže. Pak ruce vystřídejte. Tuto techniku můžete použít i pro masáž nohou, postupujte shora dolů.

5) Hlazení a prohřívání

Levou ruku položte na pravou paži, jen kousek od ramene. Rukou přejíždějte po paži směrem dolů a nahoru. Pak posuňte ruku o kousek doprava nebo doleva a v masáži pokračujte. Postupně promasírujte celou paži. Pohyby by neměly být příliš rychlé, tlak by měl být středně silný a konstantní. Pak ruce vystřídejte. Stejně postupujte na stehnech a břiše, v těchto partiích můžete při masáži používat obě ruce současně. Konečky prstů by vždy měly směřovat dolů a oběma rukama pracujte paralelně. Tato technika přispívá k příjemnému prohřátí jednotlivých partií.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

8 nejzbytečnějších cviků, které můžete klidně vynechat

7 způsobů, jak chytře schovat větší břicho

Doveďte jaro k dokonalosti: Nejlepší vůně sezony

Vloupání na přehlídkové molo. Pařížskou komičku vykázala až Gigi Hadid | Video: Reuters/AP
reklama
reklama
reklama