Proč lžete své kadeřnici? Přestaňte se bát
Nelíbí se vám nový sestřih? Nová barva? Nebo vás masáž příliš bolí? Kolikrát se vám tohle stalo a kolikrát jste to kadeřnici či masérce řekla? Naučte se být asertivní a přestaňte jim lhát.
Nelíbí se vám nový sestřih? Nová barva? Nebo vás masáž příliš bolí? Kolikrát se vám tohle stalo a kolikrát jste to kadeřnici či masérce řekla? Naučte se být asertivní a přestaňte jim lhát.
Jen si to představte. Místo abyste se kochala tím, jak vám to sluší, nebo si užívala příjemnou masáž nebo jakoukoli jinou kosmetickou proceduru, cítíte se hrozně a přemýšlíte, jak z toho ven. Nezáleží na tom, jestli vám vadí hlasitá hudba, špatně vybraný odstín barvy na vlasy, málo ustřižená ofina, nebo naopak hodně ustřižené nehty. Většinou stejně nevymyslíte žádný přijatelný způsob, jak se o tom zmínit, takže to nějak přetrpíte, zaplatíte a oddechnete si až venku před salonem.
Lžeme úplně všechny
Přestože by to tak v žádném případě být nemělo, řeší tenhle problém naprostá většina žen. Většinou mlčíme kvůli tomu, že jsou tyhle zkrášlující procedury až příliš intimní. Přece jen se kosmetička či kadeřnice přímo dotýká vašeho těla. Vezměte si, že ani vrátit polévku v restauraci není úplně jednoduché, a to ji přitom vracíte číšníkovi, který ji nevařil. Kdybyste ale měli jít přímo za kuchařem a říct mu, že uvařil nepoživatelnou hrůzu, zřejmě byste si to také dvakrát rozmysleli...
Regenerační kadeřnický balíček se slevou 71 % pořídíte ZDE >>
Nicméně je pravda, že všichni tihle "zkrášlovači" jsou dnes školeni tak, aby se vás na všechno ptali - jestli vzduch fénu není příliš horký, jestli vám nevadí hudba, která hraje, jestli vám není zima... Neptají se pro nic za nic a nečekají, že budete se vším spokojeni. Nemusíte tedy všechno odkývat. Když už se vás ptají, byli byste vyloženě hloupí, kdybyste neřekli pravdu. Kromě toho, oni mají několikaleté zkušenosti, a tak jim klient, který je se vším spokojený, může připadat tak trochu podezřelý.
Umění asertivity
Samozřejmě se to snadněji řekne, než udělá, ale za pokus to rozhodně stojí. Když totiž nebudete s něčím spokojení a řeknete to, na reakci kosmetičky bezpečně poznáte, zda je profesionálka, či nikoli. Pokud na vás totiž potom začne být nepříjemná nebo vám nevyhoví, víckrát se do tohoto salonu nevracejte.
Víte, co je asertivita? Dozvíte se ZDE>>
Rozhodně to ale neznamená, že si vy můžete dovolit být nepříjemní. Jde o to vyjádřit své pocity, pokud možno bez emocí, fakticky. Vzájemným dialogem se vždycky doberete správného výsledku. Určitě vám k němu pomohou i následující triky:
- Dejte na doporučení. Každý salon má nějakou pověst, kterou byste rozhodně neměli podceňovat. Než tedy do nějakého vyrazíte, poptejte se na něj. Zjistěte, jak jsou tam šikovní a ochotní.
- Přijďte včas. Nebudete-li mít zpoždění, kosmetička či kadeřnice nebude muset spěchat, aby stihla další zákaznici, ale bude pracovat v klidu, čímž sníží pravděpodobnost, že udělá nějakou chybu.
- Hrajte nevinnou. Pokud jste v salonu poprvé, klidně předstírejte, že na podopobné procedury nejste zvyklá a nevíte, jak to chodí, a na všechno se ptejte. V salonu to pochopí a o to víc vám budou vše vysvětlovat.
- Plánujte chytře. Jestliže si naplánujete návštěvu salonu na dobu obědové pauzy, budete celou dobu nervózně koukat na hodinky a přemýšlet, jestli si šéf všimne, že jste tak dlouho pryč. Nervozitu brzy přenesete i na kadeřnici a nepovedený účes je na světě...
- Stěžujte si hned. Když už k chybě přece jen dojde, zkuste to říct hned, jakmile ucítíte nespokojenost. Bude to působit přirozeněji, než když nad tím budete půl hodiny přemýšlet, a navíc bude větší pravděpodobnost, že nebude pozdě na napravení škod.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Proměna Zuzany (23): Konečně nevypadám na třináct
Nejoblíbenější účes světa - culík. Znáte jeho historii?
Zákaz antikoncepce: Týká se i vás?