reklama

Horší stravování a nebezpečně časté sportování. Návrat mezi lidi vyžaduje pravidla

Kila navíc, špatné soustředění a chybějící kolegové. Podle průzkumu značky Magnesia lidé vítají návrat z režimu home office do kanceláří. Jenže jak se ukazuje, přechod na nový režim není tak jednoduchý, jak se zprvu zdá. Co podle psychiatra, neuroložky a nutriční terapeutky nově do svého "kancelářského" dne zavést, aby se to nepodepsalo na našem zdraví?

Prohlédnout grafiku
Foto: iStock

Podle průzkumu značky Magnesia z května tohoto roku vadila na povinné práci z domova 45 procentům respondentů izolace od kolegů, ale dokonce 85 procent dotázaných uvedlo, že se doma stravuje stejně dobře nebo mnohem lépe, než když svůj čas tráví v kanceláři. Přechod do pracovního procesu mimo domov vyžaduje změnu režimu. Jakou, abyste si nakonec neublížili? 

Jak upozorňuje nutriční terapeutka Jitka Jirků z Canadian Medical, lidi na home office nejvíce trápila nadváha a obezita, nárůst tělesné hmotnosti, únava a vyčerpání. "Stěžují si na celou řadu problémů, vyplývající z výrazné změny dosud běžných návyků. Na začátku pandemie a zavedení home office se projevovaly bolesti hlavy či zad, bolesti a brnění předloktí a rukou, které byly důsledkem nevyhovujícího pracovního místa v domácnosti. S délkou trvání home office se přidružily pocity sociální izolace, ztráty kontaktu s komunitou, úzkostné stavy a nespavost," vyjmenovává zdravotní obtíže svých klientů, související s prací z domova. 

Více než třetina lidí v průzkumu uvedla, že práce z domova je méně stresující, což se s rozvolněním či zvyšující se četností pracovních schůzek nedaří udržet na uzdě. Je toho ale víc, co by lidé při přesunu své práce z domova do kanceláří měli pozměnit, aby tento přechod neměl negativní vliv na jejich zdravotní stav. 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

reklama
reklama