Páry stráví sledováním televize 43 dní ročně. Při výběru mnohdy potlačují svůj vkus
Třetina párů ve Velké Británii stráví sledováním internetové televize a streamovacích platforem 43 dní ročně, vyplynulo z nedávné studie poskytovatele televizního vysílání TalkTalk.
Ačkoliv partneři stráví u obrazovek dlouhé hodiny, jak vyplynulo z průzkumu zveřejněného letos v lednu, jen 4 procenta z nich se přitom mazlí nebo se jinak dotýkají. Svou náklonnost si namísto toho dokazují tím, že jsou schopni ústupků při výběru pořadu.
Téměř 60 procent respondentů a respondentek průzkumu uvedlo, že jsou ochotní se podívat na pořad, který nenávidí, ale jejich protějšek jej zbožňuje. Podle psycholožky Mel Schillingové by to však páry neměly s kompromisy přehánět.
"Svůj vkus by neměli přehnaně potlačovat. Většina párů má několik pořadů, na něž se dívají každý sám, a pak filmy či seriály, které sledují společně. To je známka zdravé rovnováhy mezi pospolitostí a nezávislostí," řekla odbornice pro server Advanced Television.
Společnost TalkTalk dále přišla na to, že 23 procent lidí trvá na tom, aby se pořad zastavil, pokud chce partner něco říct. Podobné procento dotazovaných uvedlo, že je rozčiluje, když jejich protějšek na chvíli ztratí pozornost a pak se jich doptává, co se stalo.
Nejčastějším časem, kdy partneři společně sledují svůj oblíbený pořad, je nedělní devátá večerní hodina. Vůbec nejoblíbenějším žánrem jsou pořady s kriminální či policejní tematikou, které si pouští 62 procent dvojic. Na druhém místě jsou dokumenty, sleduje je polovina párů. Naopak nejméně oblíbené jsou sci-fi a fantasy pořady a překvapivě také romantické komedie.
Češi zatím streamování nepropadli
V Česku podobná data o uživatelském chování párů chybí, podle výzkumu agentury Nielsen Admosphere z roku 2020 však Češi tráví s médii obecně čím dál více času - přes sedm hodin denně. Největší část z této doby stále zaujímá lineární televizní vysílání.
Češi mají puštěnou televizi v průměru necelé čtyři hodiny denně a čím dál více jich využívá funkci odloženého sledování. Nástup placených streamovacích platforem se však v českých domácnostech zatím výrazněji neprojevuje - Netflix si předplácí 1,7 procent Čechů a HBO Go ještě o tři desetiny méně.