reklama

Vyznali jste se v módě? S tím je konec, současná krize přinesla změny

Budou mít fashion weeky ještě smysl? Velké značky jako Gucci a Yves Saint-Laurent chtějí volit pomalejší formu prezentace, řada módních týdnů proběhne pouze on-line.

Prohlédnout grafiku
Foto: Stockholm Fashion Week

Změna s sebou vždy přináší výzvu. Tím, že epidemie koronaviru letos masivně zasáhla módní průmysl, stojí návrháři před otázkou: jak dál? O nutném zpomalení se v tomto oboru hovořilo už roky, ale až nyní se daná opatření uskutečňují.

Jak plánovat následující sezonu? Návrháři mají pochybnosti, k jakému zákazníkovi se momentálně obracet. Je složité kupovat si oblečení jako zdroj estetického potěšení i marnivosti v okamžiku, kdy se svět potýká s epidemií i nezaměstnaností.

Jedno je ale momentálně jasné: honosné týdny módy, které hostily celebrity, influencery a módním redaktorům a nákupčím připadala tato událost několikrát do roka jako jedna z nejúnavnějších záležitostí jejich profese, končí.

Jsou drahé, nešetrné vůči planetě a probíhají příliš často. Takové jsou výtky módních profesionálů i zastánců pomalejší spotřeby a ohleduplnějšího chování vůči planetě.

Už v dubnu prohlásila rada britských návrhářů, že pánský týden módy se letos uskuteční od 12. do 14. června výhradně v digitální podobě. Zajímavou iniciativu spustila ruská módní rada, která se spojila s populárními uživateli sítě TikTok a pod hashtagem #rewiringfashion (ve volném překladu jako #predelevammodu) udělala on-line workshopy na téma fashion recyklace, etiky výroby oblečení i výzev, které spustila pandemie.

Podívejte se do naší galerie, abyste si udělali přehled, který týden módy případně poctíte (virtuálně) svou návštěvou.

reklama
reklama