reklama

Cílí na mladé, pro ně je etika zásadní. Další módní značka přestane používat kožešiny

Italský módní dům Dolce & Gabbana přestane od letošního roku ve všech svých kolekcích používat kožešiny. Firma o tom informovala ve společném prohlášení s organizací Humane Society International, jež se zabývá ochranou práv zvířat.

Foto: Shutterstock

"Celý módní průmysl hraje významnou roli ve společenské odpovědnosti, kterou je třeba podporovat a propagovat," uvedl Fedele Usai, ředitel pro komunikaci a marketing skupiny. Luxusní módní značka bude na oděvech a doplňcích používat udržitelné umělé kožešiny. Bude nadále spolupracovat s kožešníky, aby udržela pracovní místa a toto řemeslo.

Ve snaze oslovit mladší zákazníky, kteří čím dál výrazněji vnímají etické a ekologické otázky, se k zákazu zvířecích kožešin zavázalo již mnoho značek. Řadí se mezi ně například Armani, Kering, Prada, Valentino, Versace či Moncler.

"Oznámení společnosti Dolce & Gabbana o odklonu od kožešin představuje další významný milník v boji proti krutému obchodu s kožešinami. Přichází jen několik týdnů poté, co Itálie odhlasovala zákaz chovu kožešinových zvířat," konstatovala za organizaci Humane Society International Clair Bassová.

K otázce etiky ve směru ke kožešinám se v minulosti vyjádřily i světová vydavatelství. Například vloni v prosinci nadnárodní ředitelka časopisu Elle Valeria Bessolová Llopizová uvedla, že na stránky módního magazínu se už nově nebudou dostávat výrobky z kožešin. 

S podobným prohlášením přišla už v září roku 2021 značka Saint Laurent. "Nadešel čas udělat další krok vpřed tím, že ukončíme používání kožešin ve všech našich kolekcích. Svět se spolu s našimi klienty změnil a luxus se tomu přirozeně musí přizpůsobit," řekl předseda představenstva a generální ředitel společnosti Kering François-Henri Pinault.

Mohlo by vás zajímat: Raději budu nahá, než nosit kožešinu. Svůdnou kampaň vedla PETA 30 let

Raději budu nahá, než nosit kožešinu. Svůdnou kampaň vedla PETA 30 let | Video: PETA
reklama
reklama
reklama