reklama
 

Český styl oblékání? Raději tepláky než sukni

Co prozradil rozsáhlý průzkum o českém způsobu oblékání?

Foto: Isifa/Thinkstock

Rozsáhlý průzkum o tom, co nosí Češi a Slováci nejraději, bohužel potvrdil to, co jsme si všichni už dávno mysleli, ale doufali, že se nám to jen zdá. Například to, že si Češi nejvíce libují v džínách, tričkách a mikinách.

Do první desítky nejoblíbenějších kousků se však dostaly i tepláky, které nosí sedm procent žen, zatímco sukni nebo oblek preferují jen čtyři procenta. V průměrném českém dámském šatníku bychom pak našli 31 svršků, devatero kalhot, sedmero šatů, sedmero kabelek, troje tenisky a čtvery boty na podpatku. Muži toho samozřejmě vlastní méně, i když ne nijak výrazně.

Vyplývá to z rozsáhlého průzkumu nového projektu Fashion Report, za kterým stojí největší český online obchod s módou Zoot. Průzkumu se zúčastnilo zhruba 600 lidí z Česka a Slovenska, a všichni byli z věkové skupiny 15 až 55 let.

Slováci utrácí víc

Dále z něj vyplynulo například to, že Slováci za módu utrácí více než Češi. Není to však tím, že by kupovali větší množství věcí, ale volí raději dražší a kvalitnější kusy. Ženy z obou zemí si ročně koupí v průměru pět svršků, troje kalhoty a dvě kabelky.

Čtěte také: 22 tipů, jak vypadat jako Pařížanka, ať žijete kdekoli

Do obchodů chodíme většinou cíleně, pokud sháníme nějakou konkrétní věc. Někdy se ale stane, že nás sem přiláká například zboží z výlohy a pak neodoláme a nakoupíme, i když jsme to neplánovali. Pětistovku až tisícovku je za takový spontánní nákup ochotno utratit 27 procent Čechů a 33 procent Slováků. 

Ovšem o pět set víc už by spontánně utratilo jen šest procent Čechů a 27 procent Slováků. Většinou za neplánovaný nákup utratíme jen 250 až 500 korun. Větší částky jsou na české poměry moc. Za spontánní nákupy jsou mimochodem muži ochotni utrácet víc.

Podpatky nenosíme

V čem se však neshodují, je například nošení podpatků. Slovenky je nosí častěji a i na příležitosti, kam by si je průměrná Češka neobula. Například na narozeninovou oslavu, na první rande nebo do klubu.

Dalším signálem, že Slováci na své oblečení dbají víc, je, že zatímco v Česku lidé považují za základ šatníku džíny, tričko a mikinu, na Slovensku mikinu střídají boty.

Kde hledáme inspiraci?

Mírně zarážející jsou výsledky v oblasti inspirace. Lidé se totiž v první řadě inspirují jenom tím, co vidí v obchodech. Většinou se nezajímají o módní časopisy, blogy, neinspirují se na cestách v zahraničí, ale na druhém místě po obchodech jsou totiž e-shopy, po nich náhodní lidé na ulici, po nich kamarádky, potom kolegové v práci a teprve po nich jsou výše zmíněné zdroje nebo třeba celebrity.

Co se týče samotného výběru oblečení, na prvním místě je pochopitelně fakt, zda se nám daná věc líbí. Po ní rozhoduje cena, samozřejmě velikost a až na čtvrtém místě nás zajímají materiály, a až na šestém je precizní zpracování. Češi a Slováci to v těchto ohledech mají velmi podobně.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Květiny, džungle, orient: Oživte šatník odvážnými vzory

Přestaňte s kávou a vínem. Rozdíl poznáte už za 10 dní

Žena a kosmetika? 15 minut denně, 2000 korun měsíčně

Božská Taylor a vyzývavá Selena. Jinak byly ceny AMA přehlídkou divnosti | Video: Reuters
reklama
reklama
reklama