reklama

Petra Měchurová: Salonů je více, lidé zkouší rádi něco nového. Nesmíte se zastavit

Patří k lidem, kterým se povedlo splnit sen. Toužila být od malička kadeřnicí, což se jí povedlo. A co víc, patří ve svém oboru k těm nejlepším.

Foto: archiv PR

Kadeřnice a majitelka salonu v centru Prahy Petra Měchurová získala během své pětadvacetileté kariéry celou řadu prestižních kadeřnických ocenění, a to jak na tuzemských, tak i zahraničních soutěžích. Mezi ty nejcennější patří Kadeřník roku nebo vítězství v AIPP Grand Trophy, která je považována za kadeřnického Oscara.

Kadeřnických soutěží se úspěšně účastní se svým týmem dál, kromě toho školí a organizuje různé semináře. Její salon právě slaví 18 let fungování, a proto jsem Petru při této příležitosti poprosila o rozhovor.

Denně věnujete několik hodin času péči o vlasy svých klientů. Jak pečujete o ty své?

Vlasům sice věnuji poměrně málo času, zato se soustředím na kvalitu. Zvažuji, jakou péči použiji. Důležitá je také pravidelnost, která souvisí i s věkem. Vlasy si musím barvit a také regenerovat. Pravidelně používám třeba vlasové masky. Nebo jsem si teď oblíbila K Water. Je to lesk na vlasy, který na vlasec vytvoří krásný lesklý film. Díky němu jsou pak krásně měkké a hebké a mají sametový vzhled.

Mezi vaše klienty patří řada celebrit. Může se k vám vůbec dostat i běžná klientka, která zavolá k vám do salonu?

Určitě ano. Mám svou čekací listinu. Já osobně mám naopak ráda, když se dostanu k nové klientce. Je to pro mě nová příležitost, výzva k tomu, abych něco tvořila. Přece jen stálé klientky už mají svůj styl a ke změně se dostáváme jen těžko. Na druhou stranu je fakt, že i když děláte pořád stejnou věc, nikdy nedopadne úplně totožně. Ta práce je skutečně kreativní.

V oboru jste pětadvacet let. Zkuste porovnat, jaké to bylo tehdy a dnes…

Je určitě větší konkurence a je těžší se prosadit. Také klienti jsou díky internetu a dalším možnostem mnohem informovanější. Každý si všechno může ověřit, dohledat, přečíst. Je také možnost koupit si levněji různé produkty. Salonů je více než kdysi a lidé zkouší rádi něco nového. Proto člověk nesmí stát na jednom místě. Pořád musí budovat, vyvíjet se, reagovat na potřeby klientů a trhu a to je dobře. Posunuje vás to dál. 

Co považujete za svůj největší profesní úspěch?

V dnešní době si především vážím toho, že stále fungujeme. Jsem hrdá na můj tým, který je skvělý. A klienti také! Troufám si říct, že se u nás cítí dobře. Obě dvě jmenované skupiny.  

Obrovským úspěchem jsou i vaše vítězství v kadeřnických soutěžích. Stala jste se první Češkou a zároveň i první ženou vůbec, která vyhrála pomyslného kadeřnického Oscara - AIPP Grand Trophy, máte titul Kadeřníka roku a mnoho dalších prestižních ocenění. Ještě pořád jsou pro vás soutěže tak důležité?

Ano, soutěží se účastním stále, skoro každý rok. A když jsem někdy nesoutěžila přímo já, pak je to někdo z našeho salonu. Je to důležité jednak po obchodní stránce, ale také pro rozvoj kadeřníků. V posledním roce jsem nafotila svým kadeřníkům čtyři kolekce a sobě jednu. Například tři kadeřnice od nás se hlásily do soutěže Kadeřník roku a všechny získaly nominaci. Já jsem se svou kolekcí Strings získala druhé místo na AIPP Grand Trophy v kategorii Avantgarda.

Jak taková příprava vlasové kolekce vlastně probíhá?

To záleží na různých okolnostech. Ale je důležité od začátku vědět, na co se zaměřujete. Co by měla kolekce prezentovat, jestli jde o salonní účesy, nebo avantgardu. Příprava musí začít minimálně měsíc předem, někdy i víc. Musíte oslovit fotografa, vizážistu, stylistu. Když chcete do týmu ty nejlepší lidi, musíte je bookovat hodně dopředu. Také oni potřebují předem informace o tom, jak to bude vypadat. Týmová práce je v tomhle případě moc důležitá. Pokud jde o inspiraci, určitě hrají roli aktuální trendy. Kolekce by měla vždy přinést něco nového. Avantgarda by měla představit něco, co tu ještě nebylo. Komerční účes by měl být sice trendy, ale pořád by měl ukazovat nějaký nový směr.

Jaké jsou vlastně aktuální účesové trendy?

Je několik stylů, nedá se říct, že se nosí jedna věc. Tedy co se týče délky vlasů, tak bych jmenovala polodlouhé vlasy, buď long bob, nebo mikádo. Zároveň se vlasy začínají více sestříhávat, používá se i seřezávač, nosí se delší ofina posazená doprostřed. V barvách vede hlavně přirozenost, žádné extrémy a spíš jemnost, tedy vlasy barvené technikou balayage. Takto střižené a barvené vlasy jsou pohodlné na údržbu, vydrží rozhodně déle než měsíc. 

A co slavnostní účesy pro nadcházející plesovou sezonu?

Styl účesu by se měl odvíjet od stylu oblečení. Módní jsou teď třeba velké sponky na hladkých nebo jemně zvlněných vlasech. Stále oblíbené copánky, zaplétané účesy, různé "uzly". Vlasy mohou být třeba jen lehce zvlněné a stočené do lehkého drdůlku na krku. Ležérnost je "in", ale zase pozor na vyloženou nedbalost a neupravenost! To na mysli nemám. Nicméně se nenosí kudrlinky a příliš načesané přehnané účesy. Přirozenost je teď trendy v denních i večerních účesech. No a samozřejmě vlasy musí být zdravé a ošetřované, jen ty pak můžou být ozdobou k šatům a dalším doplňkům.

Váš salon slavní právě 18 let od svého založení. Co byste chtěla, aby o něm všichni věděli?

Záleží nám na klientech a na jejich vlasech. Přála bych si, aby každý, kdo od nás ze salonu odchází, byl spokojen i doma s úpravou, a každý jim říkal, jak jim to sluší. Aby účesy od nás byly jednoduché, ale tak precizní, že budou snadné na údržbu. Věřím, že to se nám daří. Tým salonu se neustále zdokonaluje. Pracujeme na tom, aby byl vzdělaný ve všech směrech, informovaný a úroveň salonu rostla. Pak není důvod, abychom tu nebyli dalších úspěšných 18 a více let.

Co byste salonu popřála do dalších let?

Aby rostl v úrovni jak na českém trhu, tak aby byl v povědomí v zahraničí. 

Kde vy sama se vidíte v budoucnu, jaké jsou vaše plány?   

Chci, aby tým okolo mě byl spokojený a zároveň aby neustrnul, chtěl se stále posouvat a vzdělávat jako já. Vím, že profese kadeřníka je o tom nikdy se nezastavit, stále jít kupředu, být lepší a lepší. Miluji pracovat v krásném a inspirativním prostředí a ideálně bych si přála skrze vlasy pomáhat lidem.

reklama
reklama
reklama