reklama

Fotrovská postava není pro muže handicapem. Ženy si u nich na pekáče buchet nepotrpí

Mnozí muži žijí s představou, že aby se ženám líbili, musí mít široká, vypracovaná ramena a na břiše pekáč buchet. Podle průzkumu, který mezi svými uživatelkami provedla internetová seznamka Dating.com, je ale všechno jinak: většina žen dává při výběru partnera přednost takzvané fotrovské postavě.

Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: Shutterstock

Až 75 procent respondentek v čerstvém průzkumu on-line seznamky Dating.com uvedlo, že se jim více zamlouvají muži s kulatější, na dotek měkčí postavou než ti s dokonale vyrýsovanými svaly. Informoval o tom britský deník The Guardian.

Studie se zúčastnilo přes dva tisíce dotazovaných a "namakaného Kena" označilo za svůj ideál jen 15 procent uživatelek. Přibližně 20 procent potom odpovědělo, že pro ně tělesná konstituce při hledání partnera není vůbec důležitá.

Výsledky průzkumu tedy mohou napovídat, že v dnešní době začíná být v kurzu takzvaná fotrovská postava, pro kterou má angličtina slangový výraz "dad-bod". Internetový slovník Urban Dictionary vysvětluje, že jakmile si muž najde stálou partnerku a stane se otcem, přestává se o svou svalovou hmotu tolik starat a výsledkem je právě "dad-bod".

"Štíhlé a vyrýsované tělo bývá vnímáno jako ideál, když chce muž přilákat pozornost opačného pohlaví. Uživatelky naší platformy ovšem dokazují, že když jde o výběr partnera na dlouhodobější romantický vztah, vysportovaná tělesná konstituce nemusí být tak zásadní," vysvětlila viceprezidentka internetové seznamky Maria Sullivanová.

"Ve filmech a televizních show často vídáme spíš muže, kteří vypadají jako Ken, a ženy připomínající panenky Barbie. To lidem dává mylnou představu, že sami musí mít podobný vzhled, aby splnili očekávání druhých. Fakt, že ve skutečném světě to může fungovat i jinak, může být pro mnoho z nás dobrou zprávou," dodala Sullivanová.

Do třiceti jsem se bál chodit bez trička

Termín "dad-bod" si poprvé získal popularitu v minulé dekádě, kdy média nelichotivě hodnotila obnažená těla herců jako Leonardo DiCaprio, Chris Pratt nebo Seth Rogan. Loni za fotrovskou postavu slízla kritiku dokonce někdejší hvězda filmové série Muzikál ze střední, hezoun Zac Efron.

Na to, jak přísná měřítka bulvární novináři a veřejnost na hollywoodské celebrity kladou, si v březnu postěžoval americký herec Jonah Hill, který Leonardovi DiCapriovi sekundoval ve filmovém hitu Vlk z Wall Street.

"Dlouhé roky jsem se bál u bazénu chodit bez trička a změnilo se to až v době, kdy mi bylo něco přes třicet. Možná bych v sobě to sebevědomí našel dřív, kdyby moje mindráky z časů dospívání nebyly posilované roky trvajícím zesměšňováním mojí postavy v médiích," posteskl si Hill na Instagramu.

Pozitivní vztah k vlastnímu tělu i poukazování na to, že mužské postavy mohou být rozmanité, se v poslední době staly velkým tématem v módním průmyslu. Značka spodního prádla Savage X Fenty, za kterou stojí zpěvačka Rihanna, loni v rámci nové kolekce boxerek nechala pózovat modela Stevena G s velikostí XXL. "Velcí chlapi se stejně jako objemnější ženy objevují v reklamách jen zřídka a nastal čas, aby módní průmysl svůj přístup přehodnotil," upozornil model.

21 let za boj na Ukrajině: Je to přísný trest, ale zavařil si to sám, říká Soukup | Video: Daniela Drtinová
reklama
reklama
reklama