reklama
 

Jak vyjít s novým šéfem? Důležité je připravit se

Máte nastoupit do nové práce a bojíte se, že si s místním šéfem nesednete? Anebo se má ve vašem stávajícím zaměstnání vyměnit váš nadřízený, a vy hlavně nechcete někoho, kdo bude dělat špatnou atmosféru?

Foto: Isifa/Thinkstock

Máte nastoupit do nové práce a bojíte se, že si s místním šéfem nesednete? Anebo se má ve vašem stávajícím zaměstnání vyměnit váš nadřízený, a vy hlavně nechcete někoho, kdo bude dělat špatnou atmosféru? Poradíme, jak s novým šéfem celkem snadno vyjít.

Stačí se na tu změnu trochu připravit a trochu nad ní přemýšlet. "Investujte do vztahu s vaším nadřízeným trochu energie a uvidíte, že vám pomůže dosáhnout vašich cílů," říká pro britský magazín Glamour kariérní kouč Steve Nicholls. Co byste tedy podle něj měli udělat?

Než se seznámíte

Jednoduše zadejte do Googlu jeho jméno. Mrkněte na sociální sítě. Pravděpodobně bude mít většinu jejich obsahu pro cizí lidi zablokovaný, ale i z mála můžete plus mínus odhadnout, jaký je to typ člověka, což se vždycky hodí - alespoň budete vědět, jak se k němu chovat nebo o jakých tématech mluvit. Jestli cestuje, jaké má koníčky, jestli má rodinu, anebo přinejmenším zjistíte alespoň to, jak vypadá a jak je starý.

Určitě se podívejte i na jeho profil na Linkedinu, kde zjistíte jeho profesní historii. Uvidíte, jak je zkušený, v čem vyniká, koho zná a koho se na něj případně můžete poptat. Pokud vás teď zděšeně napadá něco o slídění, pamatujte, že štěstí přeje připraveným, a že googlujete budoucího šéfa, ne budoucího manžela.

První den

Buďte komunikativní, proaktivní a nápomocná. Tedy pokud se to zrovna hodí, nikoli za každou cenu, ať nepůsobíte vlezle. "Pokud je on ve vaší práci nový, představte se a řekněte, co máte ve firmě na starosti," radí Steve Nicholls. 

"Případně mu můžete ještě poskytnout informace, které jste první den v práci potřebovala vědět vy. Třeba kde jsou záchody, pitná voda, nebo jak funguje tiskárna. Být užitečný je ten nejlepší způsob, jak v něm zanechat dobrý dojem," dodává.

První týden

Nechte ho se rozkoukat. "Potom, na konci týdne, mu klidně navrhněte schůzku ve dvou," říká Nicholls a rozhodně tím nemyslí rande, ale pouze to, abyste si s novým šéfem na chvíli sedla třeba do zasedačky. Ze tří důvodů. Zaprvé zjistíte, jak se mu v práci líbí, případně jak je spokojen s vámi, pokud vy jste ten nový článek. 

Čtěte také: 10 kroků k úspěchu: Co musíte udělat a čeho se vzdát

Zadruhé si můžete vzájemně nastavit pravidla, včetně maličkostí, jako jestli je mu milejší komunikace osobní či mailová a podobně. A zatřetí ho můžete seznámit se svou vizí, názorem i silnými stránkami. I když pokud jste to vy, kdo právě nastoupil, pravděpodobně to ví už z pohovoru.

První měsíc

Teď už klidně můžete být o něco víc osobní. Nezahrňte ho líčením celého svého života, ale pár poznámek utrousit můžete, stejně jako se jeho můžete zeptat, co dělal o víkendu.

"Nový zaměstnanci se často cítí tak trochu mimo partu, takže pokud je vtáhnete do hovoru, hned se budou cítit líp," říká koučka Karen Perkins.

Prvních šest měsíců

Pravidelně kontrolujte. Jednak jeho spokojenost ve firmě obecně, ale i jeho spokojenost se svou prací. Nebojte se mu říct o hodnocení vámi splněného úkolu. Zároveň mu můžete pravidelně sdělovat i svoje postřehy. Samozřejmě asertivně - cílem je být nalazeni na stejnou vlnu.

Zároveň se nebojte (decentně!) chlubit svými úspěchy. Dostali jste od klienta děkovný e-mail? Nestyďte se ho šéfovi přeposlat. I jeho jistě potěší, že jeho podřízení dobře odvádí svoji práci a bude si to pamatovat.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Hledáte práci? Naučte se napsat motivační dopis

5 chytrých služeb, které vám usnadní život

30 věcí, které dnes musí zvládat každá moderní žena

Meghan Markleová je nejmocnější módní ikona roku | Video: Reuters
reklama
reklama
reklama