reklama

Zelenina ze supermarketů má pro naše tělo také přínos, horší je stres, říká Slimáková

V dalším dílu videospeciálu Žena.cz o zdravé výživě se vyjadřuje odbornice na prevenci a zdravou výživu k zelenině a ovoci ze supermarketů. Jsou podle ní v něčem horší než ty z farem?

Margit Slimáková - ovoce a zelenina | Video: Karolína Šimková

Přestože podle Margit Slimákové, odbornice na prevenci a zdravou výživu, by bylo ideální, kdybychom si každý sám pěstovali na zahrádce vlastní zeleninu nebo ovoce, čerstvé potraviny se dají dobře pořídit i v supermarketech. "Dnešní plody obsahují zbytková rezidua, ze vzduchu, půdy nebo skladování, ale obsahují prospěšné látky, které potřebujeme," podotýká. 

Ovoce a zelenina totiž obsahují i přes nevhodné látky, které se do plodů dostávají z prostředí, vitamíny, minerální látky, antioxidanty či vlákninu, tedy látky, které naše tělo potřebuje. Proto je podle odbornice lepší jíst i takovou zeleninu a ovoce ze supermarketů, která nemá dobrou pověst, než žádnou. "Existují studie, které dokazují, že zelenina a ovoce mají prospěšnou funkci, ať už je nakupujete v supermarketu, nebo na biotrzích. Stres může ublížit více než jakákoliv potravina, podotýká v rozhovoru Slimáková.

Dále také zdůrazňuje, že v současné době lidé začínají mít strach a úzkost z jídla, zejména z toho důvodu, že získáváme rozdílné informace o tom, co máme jíst, a co naopak ne. "Spousta lidí má strach z jídla a to může ublížit víc. Strach rozjíždí děje v organismu, které ovlivňují uvolňování hormonů," vysvětluje Margit Slimáková, které poukazuje také na nestálost lidí ve stravování. "Lidé jsou vystrašení, lítají od jedné diety ke druhé. Přitom většina z nás může ze základních potravin udělat všechno," uzavírá odbornice s tím, že pokud máte čas a chuť se tím zabývat do větší hloubky, je v Česku spousta možností, jak si zajistit čerstvou zeleninu a ovoce od lokálních farmářů. 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

reklama
reklama
reklama