reklama

Mléko jako menstruační krev. Firma vytvořila neobvyklé cereálie, připomínají dělohu

Švédská firma Intimina, která se zaměřuje na prodej hygienických potřeb a na osvětu ohledně reprodukčního zdraví, začala vyrábět cereálie ve tvaru dělohy. Jakmile se zalijí mlékem, zbarví jej na červeno. Společnost tím chce poukázat na téma menstruace, která se v rodinách často tabuizuje.

Foto: iStock

Na krabici s malinovými cereáliemi, které nesou název Period Crunch, najdou konzumenti a konzumentky také nápady, jak začít konverzaci o menstruaci, a grafické znázornění ženských pohlavních orgánů, aby lidé měli lepší představu o jejich rozmístění. 

Z průzkumu, který si firma nechala vypracovat, se totiž ukázalo, že bezmála 90 procent dospělých nedokáže určit, kde se nachází děloha. Dále vzešlo, že se téměř polovina dospělých necítí komfortně, když mají mluvit o menstruaci, a že 77 procent dotazovaných o ní nikdy nehovořilo v běžné každodenní konverzaci. Právě tato data společnost inspirovala k vytvoření originálních cereálií. 

Mluvčí společnosti Intimina Danela Zagarová doufá, že nové cereálie pomohou  konverzaci o menstruaci normalizovat, uvedl server Lad Bible. "Není nic všednějšího než to, že se celá rodina sejde u jídla a povídá si. A pokud by menstruace skutečně nebyla tabu, neexistoval by důvod, proč se o ní u jídelního stolu nebavit," míní. Zmíněný průzkum podle ní však ukazuje, že se o menstruaci v rodinách spíše mlčí. 

Také gynekoložka Shree Dattaová, která s firmou Intimina spolupracuje, si ve své praxi všimla, že lidé hovoří o ženských reprodukčních orgánech velmi váhavě. "Menstruace je naprosto přirozenou součástí toho, kým jsme, a tak je velmi znepokojivé, že je lidem stále nepříjemné o ní mluvit. Je to jen další aspekt našeho zdraví," říká. "Těším se, až Period Crunch pomohou rozvířit diskusi," dodává lékařka. 

Mohlo by vás zajímat: Menstruační dovolená? Příliš volně nastavená může ženám naopak znevýhodňovat pozici na pracovním trhu, říká Homfray

Příliš široce nastavené menstruační volno může znevýhodňovat postavení žen na pracovním trhu. Problém by mohlo vyřešit navýšení sick days pro všechny. | Video: Michael Rozsypal
reklama
reklama
reklama