reklama
 

Jarní restart pro vaše zdraví. Jak se chránit proti nemocem

Dlouhá zima nás obvykle vyčerpává po všech stránkách. Cítíme se unavení, bez energie a mnozí z nás stále trápí nachlazení, chřipky a další zdravotní problémy.

Foto: iStock

Důvodem zdravotních potíží bývá oslabená imunita. Jak ji můžeme podpořit? A jak můžeme organismu dodat potřebné palivo proto, aby co nejlépe fungoval?

Hlavním úkolem imunitního systému je zneškodňovat nebezpečné viry, bakterie, případně i vlastní odumřelé nebo nemocné buňky. Kvalita imunitního systému je dána jednak geneticky, ale můžeme ji do velké míry sami ovlivnit. Ať už pozitivně či negativně. Tady jsou hlavní doporučení lékařů.

Upravte jídelníček

Zkuste omezit hutná a tučná jídla a zaměřte se na čerstvou stravu, ve které nebude chybět dostatek ovoce a zeleniny a jarních bylinek. Ty mají v sobě obrovské množství vitaminů a dalších důležitých látek, které váš organismus posílá. Pokuste se také vynechat pečivo, polotovary  a zaměřte se na kvalitní maso, ryby, ovoce, zeleninu, luštěniny a oleje. Pro podporu imunity také skvěle funguje houba hlíva ústřičná, kterou koupíte běžně v supermarketu. Je totiž důležitým drojem mnoha vitamínů, minerálů, glukanů a stopových prvků, které jsou pro podporu imunitního systému klíčové.

Vsaďte na odpočinek

Lehko se to řekne, když má šlověk hodně povinností, ale pokud tělo nenačerpá sílu, bude náchylné k různým infekcím. Snažte se upravit režim a dopřát tělu alespoň osm hodin spánku. A nejen to. Důležité je také umět relaxovat a věnovat čas aktivnímu odpočinku. Tím zase posilujete svou psychickou odolnost. Blahodárně působí i relaxační masáže.

Nezapomeňte na pohyb

Dostatek fyzických aktivit je nedílnou součástí zdravého životního stylu. Neznamená to ale, že se musíte za každou cenu nutit do cvičení, které vám není příjemné a kupovat si hned permanentku do fitka, trápit se běháním nebo jízdou na kole. Pro začátek bude stačit, když se prostě jen budete "více hýbat". Ideální je obyčejná chůze. Začněte víc chodit pěšky, vyhýbejte se výtahům a eskalátorům, vezměte rodinu na víkendovou procházku do přírody. Uvidíte, že i takové maličkosti mají velký fyzický i duševní přínos.

Pomůže mateřské mléko

Je známé, že mateřské mléko obsahuje všechny důležité látky potřebné pro zdravý vývoj novorozence. A v nejvyšší možné koncentraci jsou tyto klíčové živiny obsaženy v tzv. kolostru, což je tekutina, kterou  vylučují mléčné žlázy matky do 48 hodin po porodu. A právě kolostrum je nejdůležitější pro podporu imunitního systému. Kolostrum není samozřejmě vůbec jednoduché běžně získat v přírozené formě, ale tělu ho můžete dodat prostřednictvím doplňků stravy.

Zvolte takový přípravek, který je navíc obohacen i o další důležité látky, jako jsou vitaminy, minerály a glukany. Ty stimulují buňky imunitního systému ve sliznici střeva a vytvářejí tak předpoklady pro rozvoj přirozené střevní mikroflory. Právě střevní mikroflora má na stavu naší imunity největší podíl. Dobře fungující slizniční imunita významně podmiňuje celkovou obranyschopnost člověka. Dobrým tipem je například Kolostrum s beta-glukany od Barny' s, jež obsahuje kolostrum získané z těch nejkvaitnějších ekologických chovů. 

Pětileté děvče kopíruje celebrity. Zvládne Angelinu Jolie i Serenu Williams | Video: Instagram/Stefani Chaglar

Mohlo by vás zajímat

reklama
reklama
reklama