reklama
 

Na čem závisí váš úspěch v hubnutí? Zjistěte to a konečně shoďte kila navíc

Snad téměř každý už se někdy pokoušel hubnout. Aspoň jednou, dvakrát... Váha je zkrátka velké téma, ve kterém je vždy co řešit. Diskuse o hubnutí neznají hranice a tipů, jak úspěšně shodit pár kilogramů, je nepočítaně. Přemýšleli jste ale už někdy nad tím, co by mohlo fungovat jen vám osobně? Bez ohledu na zaručené diety kamarádek či kolegů z práce?

Prohlédnout grafiku
Foto: iStock

To, že slovo dieta mělo původně trochu jiný význam než dnes, možná víte. Řecký výraz diatia totiž původně popisoval celkový způsob života, nejenom stravovací ukázněnost, se kterou dnes diety spojujeme. Až následně, v průběhu 19. století, byla odstartována "zlatá éra" nárazového hubnutí a vše, co s tímto nezdravým fenoménem souvisí.

  Víte, že člověk s vysokým podílem svalové tkáně má rychlejší metabolismus než osoboa, u které převažuje podíl tukové tkáně? Svalovec tedy přirozeně (s)potřebuje více kalorií. k citátu, hubnutí

Dostat se na optimální tělesnou váhu a následně si ji bez problémů udržovat, je snem mnohých z nás. Řeč nemusí být nutně jen o hubnutí; mezi námi jsou i jedinci se zcela opačným problémem, ačkoli - buďme realisté - je jich (v porovnání s opakovaně hubnoucími) zanedbatelné množství. Zanedbatelné pouze ve smyslu četnosti, nikoli důležitosti.

Pravděpodobně - řešíte-li redukci váhy - vás už někdy napadla otázka, proč se některým účastníkům hubnoucího procesu opakovaně nedaří uspět, a jiní (z)hubnou relativně bez problémů. K tomu si následně svou váhu umí udržet a ztracené kilogramy už nepřiberou.

Na čem všem záleží a jaké faktory hubnutí a budoucí (ne)úspěch ovlivňují?

Více v naší grafice.

Spočítejte si svůj bazální metabolismus

Spočítejte si svůj bazální metabolismus

Každý z nás musí denně naplnit svůj bazální metabolismus (BMR), aby mohl žít. BMR vyjadřuje, kolik energie tělo potřebuje k přežití za předpokladu, že nevyvíjí žádnou aktivitu.  Hodnota BMR se u jednotlivých lidí liší. V tom je právě ten vtip…

reklama

Komerční tip

reklama