reklama
 

Pozor na to, v čem spíte. Pyžamo může zničit váš vztah

Napadlo vás někdy, jak velký vliv může mít na váš vztah s partnerem to, v čem oba spíte? I tahle zdánlivá banalita občas vyžaduje přemýšlení a dělání kompromisů...

Foto: iStock

Stejně jako řešíme, co jíme, odkud pochází oblečení, které nosíme, nebo co obsahuje kosmetika, kterou si natíráme na obličej, mění se náš přístup i k něčemu tak obyčejnému a zdánlivě nedůležitému, jako je pyžamo.

Přesně na tom se shodli designéři a šéfové značky Marks & Spencer, když jsem se s nimi nedávno sešla v Londýně. Zmapovali požadavky jejich zákazníků, a zjistili, že jsou čím dál náročnější. Uvědomují si, jak velkou část života stráví v posteli, a tím pádem i v pyžamu a rozhodli se proto svou pozornost v následujících sezonách výrazně soustředit i na toto odvětví.

Nabízí proto pyžama, která budete chtít nosit i přes den a klidně do práce (ostatně současný trend tomu jde naproti), ale i další oblečení - nejrůznější župánky, mikiny, oblečení na doma, ale i podprsenky na spaní, po nichž se prý zákaznice velmi často ptají. Ženy s velkými ňadry totiž potřebují podporu i během noci. 

Tohle setkání a tyto informace mě přiměly pokusit se zjistit, jaký vliv může mít pyžamo na naše životy, potažmo náš vztah. Právě proto, pyžamo nosíme velmi podstatnou část dne, navíc v posteli se často odehrává náš sexuální život, není prý radno podceňovat, v čem spíme. Důležité je nejen, v čem spíte vy, ale i to, jestli vám nevadí, v čem spí váš partner.

"Zdá se to jako malichernost, ale někdy to opravdu může způsobit problém. Nenuťte sebe ani partnera do něčeho, co je vám nepříjemné, ale zkuste se domluvit na nějakých kompromisech - i co se týče oblečení na spaní," říká koučka Lenka Černá.

Hlavně se nepodřizovat…

V praxi to znamená, že až budete mít volnou chvilku, zeptejte se, co se mu na vás v noci nejvíce líbí a na oplátku prozraďte zase vy jemu své preference. "Jako je to se vším, nikdy se nepodřizujte úplně - pokud po vás partner chce miniaturní saténovou košilku, dopřejte mu ji, ale jen jednou za čas, klidně třeba za odměnu. Aspoň si toho bude více vážit," radí Lenka Černá.

Pokud partner uvidí, že se snažíte, pokud není úplný ignorant, začne nad tím přemýšlet a třeba aspoň staré trenky vymění za nové, v nichž se vám bude víc líbit. Podle odborníků tuhle změnu doopravdy na svém sexuálním, a potažmo i psychickém životě poznáte.

Jak to mají jiné páry?

Pokud se váš drahý odmítá vzdát pruhovaného bavlněného pyžama, můžete mu ukázat statistiky. Například podle průzkumu britské společnosti Pixmat totiž celých sedmdesát procent evropských mužů spí úplně bez oblečení, což údajně ženám připadá ze všeho nejvíc sexy. Mimochodem, polovina z těchto mužů navíc zůstane nahá i po dobu přípravy snídaně.

Na druhou stranu ženy prý nejraději spí v bavlněné noční košili, eventuelně delším triku. Oblíbenou noční róbou je pro ně zejména v létě také tílko a pánské trenky. Většina mužů na nich samozřejmě nejraději vidí krátké sexy košilky, ovšem neberte to jako úzus, každý kus má samozřejmě jiný vkus, proto se toho svého raději optejte.

Noční košile pro pány aneb Historie pyžama

Možná vás překvapí, že existují muži, kteří nejraději spí v dlouhé noční košili. Chcete vědět, jak na tenhle divný zvyk přišli? Je to dáno historicky. V šestnáctém století se totiž nosila takzvaná spodní košile, kterou zejména muži měli na sobě po celý den. Ráno se vzbudili a denní oblečení prostě natáhli na ni.

Ovšem počátky pyžama sahají ještě dál. Slovo pyjama pochází z hindštiny a znamená "oblek pro nohy". V asijských zemích, kde se předchůdce pyžama poprvé objevil, totiž označovalo široké kalhoty v pase stažené šňůrkou. Nosili je jak muži, tak ženy. Zpočátku však nesloužily na spaní, ale jako plážový oblek.

Do Evropy se tento oděv už ve funkci pyžama dostal zhruba v roce 1870 spolu s koloniální érou, používat ho však směli výhradně muži. Postupem času se ke kalhotám přidal i "kabátek". Dámská dvoudílná pyžama si v Evropě našla své místo až po první světové válce.

Náprsenka dokonale kopírující každou křivku. Zendaya ohromila na cenách kritiků | Video: Reuters
reklama
reklama
reklama